آخرین اخبار

17. اسفند 1402 - 21:17   |   کد مطلب: 47525
مشاور عالی رهبر انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تأکید کرد:
لزوم حمایت ملت‌های مسلمان از غزه با الگوگیری از سیدجمال
مشاور عالی رهبر انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با بیان اینکه نفوذ و تسلط آمریکا و صهیونیست ، اجازه کمک ملت‌های مسلمان به غزه را نمی‌دهند، گفت: امروز جهان اسلام با بیداری و وحدت اسلامی که سیدجمال منادی آن بود، باید پشت ملت مظلوم غزه قرار بگیرد و از آنان حمایت کنند.

غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم درختکاری در محوطه دانشگاه سید جمال‌الدین اسدآبادی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به وضعیت غزه و جنایات رژیم منحوس صهیونیست در آن منطقه اشاره کرد و گفت: امروز جهان اسلام با بیداری و وحدت اسلامی که سیدجمال منادی آن بود، باید پشت سر ملت مظلوم غزه قرار بگیرد.

 

وی اظهار کرد: نفوذ و تسلط آمریکا و صهیونیست و جنایات آنان در این منطقه، اجازه کمک ملت‌های مسلمان به غزه را نمی‌دهند که باید همه ملت‌ها بیدار شوند.

 

مشاور عالی رهبر انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی لزوم وجود کتاب‌ها با موضوع سیدجمال در کتابخانه‌های مدارس، پرداختن معلمان به معرفی او، نامگذاری مؤسسات و خیابان‌ها به نام سیدجمال را مهم  خواند و گفت: این امور ی‌تواند در معرفی سیدجمال کمک کند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فرهنگستان زبان وادب فارسی در مععرفی شخصیت سیدجمال اقدام داشته یا خواهد داشت؟، گفت: سیدجمال شخصیتی ادبی و یا شاعر نبوده که منا در فرهنگستان از اوئ یاد کنیم، البته همه مردم ایران برای او احترام قائل هستند، حتی آقای طباطبایی که در معرفی سیدجمال اقدام کرده، جزء اعضای فرهنگستان بوده است، از این جهت ارتباط داشته ایم اما باید در وزارت ارشاد، کارهای هنری و صداوسیما بپردازد.

 

مشاور عالی رهبر انقلاب و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پاسخ به این سؤال که چه تعداد واژگانی اشته اید که معادل سازی آن تصویب شده بود، گفت: بله، از سال 71 تاکنون در حدود 70 هزار واژه مصوب داریم و واژه‌های مصوب سال گذشته هم به عنوان یک فرهنگ اختصاصی در نمایشگاه اردیبهشت ماه منتشر خواهد شد.

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal