آخرین اخبار

18. اسفند 1402 - 13:41   |   کد مطلب: 47531
امام جمعه همدان تاکید کرد:
کار خیر جایگزین نوعید اموات
امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه تأکید بر نوعید اموات در اسلام نداریم، گفت: با کار خوب و صدقه دادن اموات را یاد کنید، به جای مراسم نوعید در کارهای خیر و ساخت مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی و یا برگزاری دعای ندبه کمک کنید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد در ۱۸ اسفندماه با قرائت دعای امام زمان(عج) و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، بااشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ما با زیاده‌خواهان و ظالمان دشمنی داریم، همانانی که جامعه اسلامی را عقب نشانده‌اند، الحمدالله توانسته‌ایم استکبار را ا کشور خود بیرون کنیم و کشکرهای مسلمان دیگر هم باید همین رویه را پیش بگیرند.

 

وی تاکید کرد: این حقیقت باید روشن شود و نسل‌های امروز و جوان باید بدانند که انگلیس، آمریکا و صهیونیست، این مستکبران و نظام سلطه چه بر سر نخبگانی چون سید جمال‌الدین اسدآبادی آورد، نباید این‌ها فراموش شود.

 

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب خطاب به اعضای مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: مراقب باشیم شیرینی مجلس جدید با غیبت، تهمت، حرف‌های تفرقه‌انگیز به تلخی تبدیل نشود.

 

وی بار دیگر با قدردانی از حضور و مشارکت ۵۴ درصدی مردم اسدآباد در انتخابات، گفت: این مشارکت در شرایطی بود که یک سال بوق‌های شیطانی از هیچ دروغی و ناجوانمردی فرو گذار نبودند و تا توانستند کتمان حق کرده و دروغ‌پردازی کردند که جامعه ما را به انتخابات بی‌انگیزه کنند، الحمدالله که باز خم مردم مشارکت خوب و پرشوری را ثبت کردید و منتخب شما، رنجبرزاده اعلام کردند که نماینده همه مردم هستند، از توان و ظرفیت همه نامزدهای انتخابات استفاده و تلاش خواهد کرد و باید همه کمک کنیم، رقابت تمام و رفاقت شروع شده است.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین موحدی از عوامل برگزار‌کنندگان انتخابات امسال در برگزاری انتخاباتی سالم، امن و باشکوه قدردانی کرد.

 

وی بااشاره به قرار گرفتن در آستانه چهارشنبه‌سوری، گفت: متاسفانه هر ساله در سطح کشور در این ایام بر اثر مواد محترقه یا کشته و یا اعضای بدن خود را از دست می‌دهند، مراقبت کنید که حقوق شهروندان رعایت شود.

 

امام جمعه اسدآباد با اشاره به مراسم نوعید در روز عید، گفت: ما در اسلام نوعید نداریم، اسلام دین جامعی است و اگر لازم بود این موضوع در آن می‌آمد و می‌گفت نوعید بگیرید. با کار خوب و صدقه دادن اموات را یاد کنید، به جای مراسم نوعید در کارهای خیر و ساخت مجموعه‌های مذهبی و فرهنگی و یا برگزاری دعای ندبه کمک کنید.

 

وی با اشاره به پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، افزود: خوشابه حال آنانی که مهیای ماه رمضان هستند.

انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal