آخرین اخبار

19. اسفند 1402 - 11:31   |   کد مطلب: 47539
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از اجرای طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» در این شهرستان خبر داد و گفت: قرار است با اجرای این طرح در طول سه سال، 6 هزار حافظ 50 آیه و 200 کنشگر قرآنی تربیت شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، از اجرای طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» در ماه رمضان در سطح شهرستان اسدآباد خبر داد و گفت: این طرح در راستای توجه به قرآن، دستورات قرآنی و برای مهجور نماندن سنت حسنه پیامبر(ص) بین آحاد مردم در طول سه سال اجرا می‌شود.

 

 

وی با بیان اینکه در طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» هئیت‌های مذهبی، فعالان قرآنی، مبلغات، مجموعه‌های بانوان نقش‌آفرینی خواهند کرد که استلرت این طرح در ماه رمضان کلید می‌خورد.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» در چهار سطح تعریف و به صورت برش شهرستانی و استانی است، افزود: در این طرح به نسبت جمعیت شهرستانی سطح‌بندی شده که در هر سطح میزان جمعیتی در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: در سطح اول این طرح که گفتمانی کردن آیه‌هاست، باید با به کارگیری 36 هزار نفر از جمعیت شهرستانی، ۵۰  آیه در قالب ۳۰ فراز  به صورت مختلف از جمله دیوارنویسی، بنر، بیلبوردهای خیابانی انجام شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی اذعان کرد: در سطح دوم طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» که جز‌خوانی و تفسیر آن 50 آیه قرآن مدنظر است، باید با مشارکت  ۱۶ هزار نفر انجام شود.

 

وی در خصوص سطح سوم این طرح گفت: بعداز انجام گفتمان و انس و الفت با آیات قرآنی به صورت تفسیر و جزءخوانی، سطح سوم یعنی حفظ آیات در دستور کار است که در این زمینه ۶ هزار نفر برای این انجام این سطح در شهرستان در نظر گرفته شده است.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: در سطح چهارم و پایانی طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» هم دنبال تربیت کنشگران قرآنی هستیم که برای اسدآباد ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر تعریف شده است.

 

وی یادآور شد: از دل همه سطوح طرح «زندگی با آیه‌های قرآن کریم» باید ۲۰۰ نفر در اسدآباد در طول سه سال تربیت شوند که استارت این کار با برگزاری جلسات مختلف، همایش مبلغان در ماه رمضان انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی راه‌اندازی پویش قرآنی، محفل انسی با قرآن در خانه‌های قرآنی، معرفی یک روستا به عنوان پایلوت محفل قرآن، تجلیل از فعالان طرح در پایان طرح را از دیگر اقدامات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برشمرد.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal