آخرین اخبار

22. اسفند 1402 - 11:46   |   کد مطلب: 47569
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به تقارن روز 21 رمضان با روز طبیعت، گفت: در این روز دسته عزاداری از مسیر میدان غدیر تا پارک ملت همراه با محفل انسی با قرآن و افطاری و اقامه نماز در طبیعت پارک برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر طالبی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان و فضیلت‌های آن، گفت: در راستای اجرای کار تبلیغی در این ایام 20 نفر روحانی و مبلغ به سطح روستاها اعزام می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه تعداد ۴۰ روحانی در سطح شهر و روستا داریم، افزود: از این تعداد ۱۶ نفر از روحانیون در سطح روستاها به صورت دائمی مستقر هستند و تعداد ۲۶ نفر روحانی نیز در سطح مساجد و حسینیه‌های شهر فعالیت دارند.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد رمضان را ماه بهار قرآن خواند و با اشاره به فضیلت تلاوت روح‌بخش قرآن در این ایام، گفت: در تمام مساجد شهر و روستایی که روحانی اعزام می‌شود، در کنار تبلیغ دین اسلام و پرداختن به احکام و دستورات دینی، جزءخوانی قرآن هم انجام می‌شود، البته ساعات برگزاری محافل قرآنی در این‌ها متفاوت است و برخی صبح و بعضی ظهر یا عصر برگزار می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه غبارروبی از مساجد قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: اگر چه مساجد به عنوان خانه‌های خدا مطهر و پاکیزه هستند، اما یک نظافت جزیی در آن‌ها انجام شده که بتواند میزبان روزه‌داران نمازگزار باشد، در این راستا دو مسجد به صورت نمادین غباروبی شدند اما در کل ۳۲ مسجد غبارروبی شدند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی با اشاره به شب‌های قدر در ماه رمضان، گفت: برنامه‌های مجزایی برای سه شب قدر در نظر گرفته شده که تمام مساجد مراسم شب‌های قدر همراه با مداحی، سخنرانی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در روز ۲۱ ماه رمضان که مقارن با روز طبیعت است، دسته عزاداری از مسیر میدان غدیر تا پارک ملت برگزار می‌شود که در این مراسم محفل انسی با قرآن همراه با افطاری و اقامه نماز خواهد بود.

 

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد از برگزاری دو محفل قرآنی در این شهرستان خبر داد و افزود: بنا داریم در صورت امکان این محافل را در روز عید و در آخرین روز ماه رمضان برگزار کنیم.

 

وی ناب‌ترین عمل و کار فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی در ایام ماه رمضان امسال را اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» خواند و افزود: در این طرح دنبال آن هستیم که قرآن در متن زندگی‌ مردم قرار بگیرد و با مانوس شوند.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین طالبی به اقدامات انجام شده اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و قرآنی در این ایام در سطح روستاها، سرکشی از روستاهای فاقد روحانی داشتیم تا برای میزبانی از روحانی بسترسازی انجام شود.

 

وی همچنین به برگزاری جلسه هم‌اندیشی با مبلغان و مبلغین  در سطح شهرسنان اسدآباد با عنوان همایش طلایه‌داران تبلیغ اشاره کرد و گفت: در این جلسه أقایان قمی و پناهیان به صورت آنلاین سخنرانی کردند.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal