آخرین اخبار

24. اسفند 1402 - 10:12   |   کد مطلب: 47586
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد گفت: طرح سرشاخه‌کاری باغات گردو در باغات قدیمی و کم بازده اسدآباد با ۶ هزار و ۸۸۶ پیوندک و یک هزار و ۴۰۰ درخت در سال ۱۴۰۲ اجرا شده است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، محمدکرم مرادی با اشاره به اقدامات واحد باغبانی طی سال ۱۴۰۲ در شهرستان اظهار کرد: طرح سرشاخه‌کاری باغات گردو در باغات قدیمی و کم بازده با ۶ هزار و ۸۸۶ پیوندک و یک هزار و ۴۰۰ درخت اجرا شده است.

وی با بیان اینکه توسعه باغات دیم در اراضی شیبدار نیز در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ و بهره‌وری آب به مساحت ۱۵ هکتار انجام شده است افزود: اصلاح و نوسازی باغات هسته‌دار نظیر هرس، تغییر سیستم آبیاری، تعدیل درختان قدیمی و جایگزینی با ارقام اصلاح شده و پربازده به مساحت ۴۱۵ هکتار از دیگر برنامه‌های این مدیریت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد یادآور شد: بازدید و نظارت بر فعالیت‌های تولیدی گلخانه‌ها و ترویج کشت‌های کم آب‌بر در گلخانه‌ها نظیر کشت گیاه آلوئه‌ورا از اقدامات آب‌محور محسوب می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترویج و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در خصوص افزایش بهره‌وری و ترویج و توسعه کشت گیاهان کم آب‌بر نظیر گیاهان دارویی چون گل‌محمدی، زعفران و پسته از اهم برنامه‌های اصلاح الگوی کشت به شمار می‌رود.

مرادی در بخش دیگر با اشاره به اقدامات واحد حفظ نباتات اسدآباد تاکید کرد: مبارزه با آفت سن غلات به مساحت ۲۷ هزار و ۲۵۹ هکتار در مرحله سن مادر و ۴ هزار و ۸۰۵ هکتار در مرحله پوره، پیگیری رویدادهای زیستی سن غلات و بررسی زمان مبارزه با آفت و نظارت و بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم از ابتدای سال انجام شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج و اطلاع‌رسانی در خصوص ضدعفونی بذور غلات به منظور جلوگیری از آلودگی به سیاهک و سایر بیماری‌های قارچی به میزان ۵ هزار و ۴۸۰ تن در اولویت بوده است گفت: مبارزه بیولوژیک با آفات گیاهی مزارع ذرت و گوجه‌فرنگی در ۱۵۵ هکتار از اقدامات شایان ذکر این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بازدید فروشگاه‌های سموم کشاورزی، پیگیری، تدارکات و تهیه به موقع سموم شیمیایی نیز از فعالیت دیگر بخش زراعت است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز مزارع غلات به مساحت ۱۹ هزار و ۸۶۶ هکتار همچنین مبارزه با آفات مهم گیاهان زراعی در مساحتی معادل ۴ هزار و ۵۲۰ هکتار مجدانه پیگیری شده است.

وی در پایان تصریح کرد: مبارزه با بیماری‌های مهم گیاهان زراعی در وسعت ۴ هزار و ۳۶۵ هکتار و مبارزه با آفات و بیماری‌های باغی در مساحتی معادل ۳ هزار و ۸۴۰ هکتار اجرایی شده است.

 

انتهای خبر/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal