آخرین اخبار

24. اسفند 1402 - 10:56   |   کد مطلب: 47589
اسدآباد آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است؛
وجود 7 خانه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی و مجتمع گردشگری
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در این شهرستان سه خانه بوم‌گردی، دو سفره‌خانه، دو مجتمع گردشگری و یک مهمان‌پذیر وجود دارد و آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، گفت: نوروز امسال هزار و 61 نفر در نوروز سال 1402 در اقامتگاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری اقامت داشتند.

کامران اکبری‌شایگان در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،  با اشاره به وجود سه خانه بوم‌گردی، دو سفره‌خانه، دو مجتمع گردشگری و یک مهمان‌پذیر در سطح شهرستان اسدآباد، گفت: خانه‌های بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری ملحمدره  و ترخین‌آباد، سفره‌خانه‌ها در روستاهای دهنوش و ملحمدره قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه مجموعاً تعداد هزار و 61 نفر در نوروز سال 1402 در اقامتگاه‌های رسمی شامل مجتمع گردشگری، بوم‌گردی‌ها، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های غیر رسمی شامل مدارس آموزش و پرورش، پارک و بوستان‌های شهرداری و اقامتگاه‌های اضطراری اقامت داشتند، افزود: این آمار مربوط به 27 اسفند سال 1401 تا 14 فروردین 1402 است که نسبت به سال گذشته آن 56 درصد افزایش داشته است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال با تقارن شدن ماه رمبارک رمضان با نوروز مسافران کمتری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به 75 مورد بازديدهاي مشترک نظارتي از مراكز اقامتي، خدمات مسافرتی، مراكز پذيرايي و بين راهي در نوروز 1402، افزود: این بازدیدها از سوی به صورت انفرادی و مشترک میراث فرهنگی، اماکن نیروی انتظامی، بهداشت و تعزیرات حکومتی انجام شده است و امسال یز این روند ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به وجود موزه تاریخ و فرهنگ در شهرستان  اسدآباد گفت: از این موزه نیز در 27 اسفند سال 1401 تا 14 فروردین  1402 تعداد 549 نفر بازدید کرده‌اند.

 

اکبری‌شایگان خاطرنشان کرد: امسال نیز موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان  اسدآباد برای بازدید عموم گشوده است.

 

در شهرستان اسدآباد 150 اثرتاریخی وجود دارد که برخی از آن‌ها در آثار ملی ثبت و مورد بازدید قرار می‌گیرند.

 

شهرستان اسدآباد یکی از شهرستان‌های استان همدان است که دارای پسه شهر آجین، پالیز و اسدآباد است و در مسیر کربلای معلی قرار گرفته، این شهرستان راه موصواصلاتی چند استان کرمانشاه، همدان و سنندج است که هرساله مسافران زیادی از آن عبور می‌کنند.
انتهای خبر/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal