آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1403 - 14:25   |   کد مطلب: 47738
کارشناس ارشد حقوق گفت: زمانی که می‌خواهید ملک یا آپارتمانی را به صورت پیش فروش خریداری کنید حتما باید تنظیم سند رسمی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از عصر همدان شهره اسکندری‌رحمان در گفتگو با خبرنگار سیاسی گفت: قانون اساسی در رابطه با پیش فروش ساختمان در ماده ۲۳ و ۲۴ گنجانده شده است.

اسکندری‌رحمان در خصوص ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان ابراز کرد:اشخاصی که بدون تنظیم سند رسمی اقدام به پیش فروش ساختمان یا بدون اخذ مجوز اقدام به درج یا انتشار آگهی نمایند، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزاء نقدی به میزان دو تا چهار برابر وجوه و اموال دریافتی محکوم می‌شوند.

کارشناس ارشد حقوق با اشاره به اینکه جرمی است که جز جرائم قابل گذشت است اظهار کرد: در تبصره ماده ۲۳ آمده است، جرائم مذکور در این ماده تعقیب نمی‌شود مگر با شکایت شاکی خصوصی یا وزارت مسکن و شهرسازی و با گذشت شاکی، تعقیب یا اجرا آن موقوف می‌شود.

وی با بیان ماده ۲۴، افزود: مشاوران املاک باید پس از انجام مذاکرات مقدماتی طرفین را جهت تنظیم سند رسمی قرارداد پیش فروش به یکی از دفاتر اسناد رسمی دلالت نمایند و نمی‌توانند رأساً مبادرت به تنظیم قرارداد پیش فروش نمایند.

اسکندری‌رحمان ادامه داد: در غیر این صورت برای مشاوران املاک برای بار اول تا یک سال و برای بار دوم تا دو سال تعلیق پروانه کسب و برای بار سوم به ابطال پروانه کسب محکوم می‌شوند.

کارشناس ارشد حقوق تاکید کرد: زمانی که می‌خواهید ملک یا آپارتمانی را به صورت پیش فروش خریداری کنید حتما باید تنظیم سند رسمی باشد.

 

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal