آخرین اخبار

3. خرداد 1403 - 8:02   |   کد مطلب: 47852
مراکز فرهنگی- هنری کانون استان همدان به مناسب سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر برنامه‌های فرهنگی- هنری متنوعی را برای اعضا و والدین آنها برگزار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، تقویم ایران یک روز فراموش نشدنی در کنار دیگر روزهای مهم خود دارد و آنهم 3 خرداد، روز آزادسازی خرمشهر است. با شروع جنگ تحمیلی و حمله عراق به ایران با وجود مقاومت مردم در جنوب شهر زیبای خرمشهر در چهارم آبان 59 سقوط کرد و دشمن حتی به منازل خرمشهر رحم نکرد.

مردم از کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان همه در کنار هم تحت ولایت امام خمینی (ره) 20 ماه مقاومت کردند. پس از بررسی‌های بسیار و انجام چند عملیات مقدماتی، در 10 اردیبهشت 1361عملیات «بیت المقدس» در منطقه غرب رود کارون و جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر با رمز «یا علی بن ابی طالب(ع)» آغاز شد اما حساسیت و اهمیت اهداف موجب شد که عملیات به مدت 25 روز به درازا کشید و در نهایت رزمندگان اسلام، در اوج اقتدار، خرمشهر را  پس از 575 روز در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد سال 1361  آزاد کردند.

در آزادسازی خرمشهر جوانان و فرماندهان زیادی شهید شدند که یکی از آنان محمد جهان‌آرا فرمانده سپاه خرمشهر بود که جایگاه ویژه‌ای در سازماندهی نیروها و انجام عملیات های مختلف داشت و سوم خرداد فرصت مناسبی است که کودکان و نوجوانان خود را که درکی از جنگ ندارند با این فرماندهان و وقایع آن روز آشنا کنیم.

مراکز فرهنگی- هنری کانون استان همدان به مناسب گرامیداشت این روز برنامه‌هایی را برای اعضای خود اجرا کرده‌اند که در این گزارش آمده است.

معرفی سوم خرداد و آزادساز ی خرمشهر در مراکز فرهنگی- هنری همدان

مرکز فرهنگی- هنری شیرین سو

جمعی از اعضای کودک و نوجوان مرکز فرهنگی هنری شیرین سو به مناسبت گرامی داشت روز حماسه سوم خرداد در کتابخانه رسالت این شهر حضور یافتند. در این برنامه ضمن گرامیداشت یاد شهدای سوم خرداد و هم چنین شهدای خدمت، کتاب"روایت مادری"(سروده مشترک شاعران) که دربردارنده اشعاری با موضوع مقاومت ایثار و شهدا است و همچنین کتاب"وقتی مهتاب گم شد" که کتاب خاطرات شهید علی خوش لفظ، با تدوینگری حمید حسام  است برای اعضا معرفی شد و سپس قسمت‌هایی از این کتابها جمع‌خوانی شد.

همچنین ۲۰ نفر از اعضای  این مرکز به همراه مربی خود با حضور در گلزار شهدای گمنام این شهر ضمن آشنایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام و ارج گذاری به مقام شهدا به ویژه شهدایی که در عملیات غرورآفرین آزاد سازی خرمشهر نقش مهمی داشتند با آرمان های شهدا میثاقی دوباره بستند. معرفی شهید حاج محمود شهبازی از فرماندهان سپاه استان همدان و عملیات بیت المقدس  و آزاد سازی خرمشهر از دیگر برنامه‌های این روز برای اعضا بود.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal