آخرین اخبار

9. خرداد 1403 - 11:30   |   کد مطلب: 47879
کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی:
اخلاص شهید رئیسی ایشان را در تاریخ ماندگار کرد
کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه رسانه‌ای‌ها می‌گفتند شهید رئیسی رسانه قوی ندارد غافل از اینکه خداوند رسانه ایشان شد، گفت: خداوند برای شهید رئیسی کاری کرد که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند از پس آن برآید و اخلاص شهید آیت‌الله رئیسی و تیم دولت موجب شد در تاریخ ماندگار شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، عصر امروز حسین ربیعی در مراسم یادبود سیدالشهدای خدمت و یاران شهیدش، با بیان اینکه حادثه بالگرد رئیس جمهور که منجر به شهادت ایشان و هیئت همراهشان شد، نه تنها جامعه انقلابی را در بُهت فرو برد بلکه کل دنیا از این حادثه متأثر شدند، گفت: اخباری که از ساعات ابتدایی حادثه در فضای مجازی، کانال‌ها و صفحات منتشر شد قابل تحلیل بود.

وی با اشاره به اینکه شاهد کنش‌های عجیبی در فضای مجازی بودیم، افزود: در ۲۴ ساعت اول ۵۵ درصد اخبار در توییتر مربوط به حادثه سقوط بالگرد شد و بر اساس تحلیل‌ها، ۵۵ درصد مطالب بیانگر احساسات پاک و ناراحتی کردم بود.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی ادامه داد: ۱۵ درصد محتوای فضای مجازی و اخبار مربوط به عناصر ضدانقلاب، منافقین و وابستگان به رژیم غاصب صهیونیستی بود که ابزار شادمانی می‌کردند و فقط هم فارسی زبان نبودند.

ربیعی با بیان اینکه ۱۸ درصد مطالب در فضای مجازی در کنار ابراز ناراحتی، نگاهی منطقی به موضوع داشتند، گفت: این افراد در فضایی منطقی در خصوص امنیت مطلقی که در کشور حاکم است صحبت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه در کشور شرایط خیلی خاصی را تجربه کردیم، افزود: شاید هر کشور دیگری بود وضعیت نابسامانی پیدا می‌کرد اما با وجود اینکه رئیس جمهور و وزیر امورخارجه را از دست دادیم و حتی دوره قبل مجلس شورای اسلامی تمام شده بود اما با وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی دلهره بر دل نداشتیم.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: در ابتدای انقلاب با شهادت رجایی و باهنر چنین شرایطی داشتیم اما کمتر کسی فکر می‌کرد بعداز ۴۰ سال مجدداً چنین شرایطی را تجربه کنیم.

ربیعی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هنگام خواندن نماز شهدا، اشک نریختند، تصریح کرد: ایشان با این کار قصد داشتند پیام منفی به جامعه منتقل نشود و پس از اقامه نماز، با سران کشورهایی که برای همدردی و تسلیت به کشور آمده بودند دیدار داشتند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی با تیزهوشی به همه‌جا نظر دارند، گفت: پس از اجرای همه برنامه‌ها برای دلجویی از خانواده رئیس‌جمهور شهید به منزل آن‌ها رفتند و همه این اقدامات مقام معظم رهبری یک پیام دارد که مشکلی وجود ندارد و همه چیز آرام و تحت کنترل است.

دو‌قطبی سازی محور جنگ شناختی دشمنان

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی ادامه داد: جنگ شناختی که در این ایام شکل گرفت سه محور اصلی دارد، دوقطبی و دوگانه سازی یکی از این محورها است.

ربیعی با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در ابتدا شباهتی مطرح کردند تا شهادت رئیس جمهور را به سمت عمدی بودن این اتفاق پیش ببرند، افزود: این شبهه آنقدر سطح پایین و خنده دار بود که اصلا نیاز به پاسخ ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دشمنان تلاش کردند مردم را در برابر مردم قرار دهند و با انتشار تصاویری ساختگی بگویند که مردم خوشحال هستند و شیرینی پخش می‌کنند؛ این درحالی بود که مدعی بودند تصاویر از ایران، غزه، سوریه و عراق به دستشان رسیده است.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با بیان اینکه دشمنان در خصوص سوریه گفتند تصاویر مربوط به ادلب است، عنوان کرد: ادلب منطقه‌ای است که همه تکفیری و سلفی هستند و ابوبکرالبغدادی نیز در آنجا کشته شد، اتفاقا اگر آن‌ها از ما تعریف و تمجید کنند باید ناراحت شویم وگرنه شادی آن‌ها در شرایطی که ما غمگین شدیم طبیعی است.

ربیعی با اشاره به تصاویر پخش شده به اسم شادی مردم غزه گفت: اگر جستجوی کوتاهی در گوگل داشته باشید متوجه می‌شوید کسی که شیرینی تقسیم می‌کند یک خیریه وابسته به مفتی وهابی و سعودی‌ها دارد و با فتوای او بود که سوریه به خاک و خون کشیده شد و آن فرد به شد با حماس درگیر است.

وی ادامه داد: رهبران و سران حماس و جهاد اسلامی در مراسم تشییع شهدای خدمت حاضر شدند و حتی ۲۴ نفر از آن‌ها در تهران جمع شدند و عکس گرفتند؛ آن عکس به شدت برای دشمنان سنگین بود چراکه امکان نداشت آن افراد بتوانند یک‌جا جمع شود اما شهادت آیت‌الله رئیسی این جمع را تشکیل داد.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با تأکید براینکه جدای همه این مسائل، برخی تصاویر مربوط به شب میلاد امام رضا(ع) و هنوز خبری قطعی از حادثه مخابره نشده بود، افزود: با این حال دشمنان تلاش کردند از این فضا استفاده و به نفع خودشان استفاده کنند که البته خیلی موفق نشدند.

ربیعی با بیان اینکه راهبرد دوم دشمن، القای ضعف مدیریت بحران بود، افزود: دشمنان شروع کردند موضوع را به حاشیه بردند و دائما می‌گفتند رئیس جمهور ۱۸ ساعت گم شده است، در این میان پهبادهای ترکیه هم وارد عمل شدند اما به دنبال نشان دادن خودشان بودند و منطقه‌ای که مشخص کردند ۶ کیلومتر با محل حادثه فاصله داشت.

وی ادامه داد: دشمن در حالی کشور را متهم به ضعف مدیریت بحران می‌کرد که در تیرماه ۱۴۰۲، مدت زمان ۴۸ ساعت طول کشید تا هواپیما فوق مدرن آمریکایی خود را جعبه سیاه و ردیاب دارد را پیدا کند.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با اشاره به اینکه دشمنان تلاش کردند مارا تحقیر کنند، گفت: آن‌ها موفق نشدند به هدف خود برسند و باید این را گفت که اقدامات تیم واکنش سریع عالی بود.

ربیعی با تأکید براینکه در چنین شرایطی که همه چیز پراز ابهام است باید سعی کنیم وارد بطن ماجرا نشویم تا به مرور مشخص شود، عنوان کرد: نکته مهم در این‌جا آن است که شهید رئیسی برای خدمت به مردم دچار این حادثه شد و چندی دیگر باید حواسمان باشد چه کسی را قرار است انتخاب کنیم تا جایگزین او شود.

وی با بیان اینکه دشمنان و عده‌ای خاص قصد داشتند تا برای دور بعدی انتخابات به شدت شهید رئیسی را تخریب کنند، گفت: دشمنان خصوصا رژیم صهیونیستی به شدت نسبت به شهید رئیسی و امیرعبداللهیان عقده و نفرت دارند زیرا آن‌ها صدای بلند مظلومین فلسطینی بودند.

شهید رئیسی کشور را در بدترین شرایط تحویل گرفت

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با اشاره به اینکه انواع تهمت‌ها و دروغ‌ها را نسبت به شهید رئیسی نسبت دادند، افزود: نباید شرایط سختی که کشور زمان آغاز ریاست جمهوری شهید رئیسی داشت را فراموش کنیم، او زمانی آمد که دولت قبل واکسیناسیون را به بهانه FATF گرو گرفته بود و روزانه ۷۰۰ کشته کرونایی داشتیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی طرح رتبه بندی فرهنگیان را بعداز چندسال اجرا کرد، هرچند شاید ضعف‌هایی داره اما شهامت اجرای آن را داشت چرا که حق فرهنگیان را اولویت می‌دانست.

وی با بیان اینکه موضوع کمبود آب در کشور یکی از مسائلی بود که مورد توجه ویژه شهید رئیسی قرار گرفت، گفت: پروژه آبرسانی به همدان ۱۴ سال متوقف شده بود و بالاخره به نتیجه رسید، مشکل آب در سیستان و بلوچستان با همت ایشان برطرف شد و چندماه دیگر آب‌شیرین کن‌هایی که در دنیا بی نظیر است افتتاح می‌شود.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با اشاره به توجه ویژه دولت شهید رئیسی به مسئله درمان و ساخت بیمارستان در کشور، افزود: نهضت عظیمی در تکمیل بیمارستان‌ها آغاز شد و بیمارستان اکباتان همدان پس از ۱۷ سال به افتتاح رسید، جالب آنکه به شهید آیت‌الله رئیسی گفتند برای افتتاح به همدان بیایند و ایشان گفتند فعلا مردم استفاده کنند ما هم هروقت آمدیم بازدید و افتتاح رسمی می‌کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: ما افراد رسانه‌ای می‌گفتیم ایشان رسانه قوی ندارد غافل از اینکه خداوند رسانه او شد و کاری کرد که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند از پس آن برآید، خداوند انتخاب مردم را انتخاب کرد و اخلاص تیم دولت سیزدهم موجب شد در تاریخ ماندگار شوند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی چند کلید واژه درخصوص شهید رئیسی داشتند، عنوان کرد: فداکار، خادم‌الرضا(ع)، مجاهد، مردمی، جامع الاطراف، کارآمد، شخصیت برجسته، برادر بسیار خوب، خدمتگزار، رئیسی عزیز، خستگی ناپذیر، بهترین عناصر، عالم و پرتلاش برخی از این کلید واژه‌ها بود که هرکدام معنی عمیقی دارند.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی با اشاره به کلید واژه درگذشت شهادت‌گونه شهید آیت‌الله رئیسی، گفت: همین کلید واژه بسیار هوشمندانه انتخاب شد چراکه اگر لفظ شهادت بیان می‌شد بار معنی آن بسیار متفاوت از درگذشت شهادت‌گونه می‌شد.

ربیعی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در انتخاب کلید واژه‌ها بی‌نظیرند؛ معنی شهادت یعنی عاملی در موضوع آسمانی شدن ایشان بوده ولی درگذشت شهادت‌گونه یعنی آسمانی شدنی که آجر و پاداش شهادت دارد‌.

دشمنان هرکس را تخریب کند مورد مناسبی برای ریاست جمهوری است

وی با بیان اینکه دشمن در فضای انتخاباتی پیش‌رو به دنبال کمرنگ کردن حضور مردم است، گفت: با شرایطی که پیش آمد پیش‌بینی می‌شود مردم حضور پررنگی داشته باشند.

این کارشناس مسائل رسانه و فضای مجازی ادامه داد: دشمنان در وهله دوم تلاش می‌کنند اگر افراد پای صندوق رأی آمدند حداقل کسب را انتخاب کنند که ضعیف باشد به همین دلیل مردم باید حضور هوشمندانه داشته باشند.

ربیعی در پایان با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی شروع به تخریب افراد مطرح برای کاندیداتوری ریاست جمهوری کردند، عنوان کرد: حواستان باشد که دشمن افراد کارآمد را تخریب می‌کند پس اگر از کسی تعریف کرد بدانید که قطعا فردی ضعیف است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal