آخرین اخبار

17. خرداد 1403 - 21:52   |   کد مطلب: 47918
معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه عدالت فرهنگی ویژگی شاخص دولت «شهید جمهور» بود، گفت: در دولت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چند محور از ابتدا مورد توجه قرار گرفت که نخستین و اصلی‌ترین آن «عدالت فرهنگی» بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از ایسنا سید محمد هاشمی شامگاه پنجشنبه در آیین «پاسداشت هنر خدمت» و ادای احترام اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه، قرآن و عترت استان همدان به شهید خدمت و همراهان وی اظهار کرد: شهید جمهور در مدت ۴۰ سال در جاهای مختلف آماده خدمت به مردم بود و آن را با همه وجود نشان داد.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بزرگی در نهضت امام خمینی(ره) پرورش یافتند، افزود: در تمدن نوین اسلامی که از ابتدای مسیر مورد توجه امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی بوده است، ستارگانی بعنوان انسان‌های گرانمایه در آسمان انقلاب نقش بستند که شهید جمهور، خادم‌الرضا سیدابراهیم رئیسی یکی از آنها

بود.

هاشمی تصریح کرد: سجایای اخلاقی شهید آیت‌الله رئیسی بسیار پسندیده بود و این شهید بزرگوار بعنوان یک مدیر تحول‌گرا، هر کجا که وارد شد، با نگاه تحولی و انقلابی کار کرد.

وی تاکید کرد: آستان قدس رضوی که یک نهاد خاص بود، پس از مدیریت شهید آیت الله سید ابراهیم رییسی بعنوان یک نهاد عمومی شبکه‌دار تبدیل شد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تحقیقات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت قوه قصاییه پس از سه سال مدیریت آیت‌الله رئیسی، از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد رسید.

وی تصریح کرد: «شهید جمهور» در دولت سیزدهم، کارهایی بی‌منت و آینده‌نگرانه را طراحی و بنا کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه اجتماعات میلیونی مردم در شهرهای تبریز، تهران، قم و مشهد برخاسته از ذات طیب شهید عزیز ما بود، خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر پس از حیات خود نیز بانی خیر شد و باطل‌السحر ادعای دروغین انزوای نظام جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: در آیین تشییع پیکر این شهید بزرگوار، نمایندگان بیش از ۶۰ کشور شرکت کردند و بیش از یکصد کشور نیز پیام تسلیت ارسال کردند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بخش فرهنگی دولت بواسطه راهبری شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شاهد تغییرات شگرفی بود.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی برخاسته از حوزه فرهنگ بود و علاقه شدیدی به فرهنگ و هنر و رابطه قوی با محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه در ذهن و ضمیر شهید رئیسی، عدالت محوری وجود داشت، خاطرنشان کرد: در دولت شهید رئیسی چند محور از ابتدا مورد توجه بود که نخستین و اصلی‌ترین آن رعایت عدالت فرهنگی بود.

وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری یکی از کارهای ویژه دولت سیزدهم بود، اضافه کرد: به کمک مجلس شورای اسلامی در سال ۱۴۰۱ بودجه‌های فرهنگی افزایش یافت و همه دستگاه‌های اجرایی مجاز شدند تا ۲ درصد از بودجه‌های خود را در حوزه فرهنگی هزینه کنند.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ مصوب شد که همه بانک‌ها و موسسات انتفاعی یک درصد بودجه خود را صرف کارهای فرهنگی کنند.

وی تاکید کرد: تعریف اعتباری به ارزش ۳۶ همت برای کمک به حوزه فرهنگی یکی از مهمترین اقدامات دولت شهید رئیسی بود.

هاشمی ادامه داد: کارگروهی با حضور فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صدا و سیما، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه تشکیل و در باره مسائل مهم فرهنگی تصمیم‌گیری شد و ساخت ۱۰ فیلم در حوزه دفاع مقدس و مفاخر ملی از مهمترین رهاورد آن بود.

وی با اشاره به اینکه یکصد پروژه در مناطق محروم در این کارگروه مصوب شد، افزود: اعتبار طرح‌های ویژه در حوزه وحدت اسلامی، معرفی مفاخر اسلامی و معرفی فعالان ایثار و شهادت از بودجه ویژه دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه عدالت فرهنگی قرارگاه شهید آوینی تشکیل شد و بودجه‌ای در حوزه تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی قرارگاه شهید آوینی یکی از افتخارات حوزه فرهنگ و هنر بود، اظهار کرد: در این قرارگاه بودجه‌ها بصورت شهرستانی تعریف و اختصاص یافت.

هاشمی تاکید کرد: در برنامه‌های مختلف دوران سه ساله ریاست جمهوری، شاهد تکریم هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه بودیم.

در این آیین شاعران مطرح استان همدان اشعار سروده شده خود را در وصف شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی قرائت کردند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal