آخرین اخبار

26. خرداد 1403 - 10:10   |   کد مطلب: 47974
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برنامه ابلاغی130 تنی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه یارانه ای برای استان همدان در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، بهروز الیاسی در نشست خبری که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: شرکت خدمات حمايتي کشاورزي يکي از مهمترين شرکت هاي زير مجموعه وزارت جهاد کشاورزي ميباشد که به عنوان اولين و بزرگترين زنجيره تأمين و توزيع نهاده های کشاورزي در ايران، وظيفه بسيار مهم تأمين، تدارک و توزيع انواع نهادههاي کشاورزي شامل کودهاي يارانهاي، سموم و بذور را در سطح کشور برعهده دارد. اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس را به بهترين نحو ممکن در سطح کشور انجام داده و عليرغم وجود تمامي چالش ها در چند سال اخير به ویژه محدودیت های ریالی و ارزی، تحریم های ظالمانه و ... تاکنون توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامي نهاده های کشاورزی از جمله کودهاي مورد نياز بخش کشاورزي کشور را به موقع تأمين نموده و در اختيار کشاورزان قرار دهد.

 

الیاسی با اشاره به عملکرد شرکت خدمات حمايتي کشاورزي استان همدان در زمینه توسعه و ترویج مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه توسط کشاورزان گفت: این شرکت با برگزاری 5 دوره همایش آموزشی ترویجی و معرفی جدیدترین تولیدات کودی، گام مؤثری در تحقق این مهم برداشته است.   

 

این مقام مسئول از برنامه ابلاغی130 تنی وزارت جهاد کشاورزی برای تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه یارانه ای برای استان همدان در سالجاری خبر داد و گفت تغذیه گیاهی ارتباط مستقیم با تولید در بخش کشاورزی دارد و بخصوص مصرف کودهای پتاسه و فسفاته با افزايش کميت و کيفيت محصولات توليدي کشاورزي و همچنين مبارزه بهتر با انواع تنشهاي محيطي ارتباط مستقیمی دارد لذا امنیت غذایی مردم نیز در گرو تولیدات با کیفیت و پایدار محصولات کشاورزی است که به یاری خدا به منظور رسیدن به این هدف تمامی برنامه ابلاغی را تأمین و برای استفاده در کشت های زراعی و باغی استان توزیع خواهیم کرد.   

 

وی ادامه داد در سه ماه ابتدایی سالجاری مقدار 775 تن کود پتاسه و 770 تن کود فسفاته مطابق برنامه ابلاغی 20 هزار تنی این کودها در سال 1403 استان تأمین، تدارک و توزیع شده است.  

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان از برنامه 110 هزار تنی برای کودهای ازته در استان نیز گفت که تاکنون حدود 19 هزار 100 تن از آن تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است .  

 

وی در پایان عنوان کرد 90 درصد کودهای توزیعی این شرکت از تولیدات داخلی کشور است که استانداردهای لازم را دارا می باشند و کشاورزان و باغداران عزیز می توانند با خیال آسوده کودهایی را که از شبکه بزرگ توزیع ما در سراسر استان با نام و آرم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت می نمایند را در مزارع خود مصرف نمایند و تقاضایی هم از کشاورزان داریم که جهت جلوگیری از ورود کودهای نامرغوب ، تقلبی و بی کیفیت به چرخه کشاورزی و ایجاد ضرر و زیان به این بخش، کودهای مورد نیاز خود را از شبکه رسمی تهیه و مصرف نمایند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal