آخرین اخبار

28. خرداد 1403 - 23:22   |   کد مطلب: 47979
رئیس دامپزشکی اسدآباد گفت: ۳ تیم از نیرو‌ها و کارشناسان این مرکز آماده نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام سبک و سنگین در روز عید سعید قربان هستند. .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،

به نقل از صدا و سیمای استان همدان، وثوقی کیا افزود: این افراد به مراحل تأیید سلامت دام قبل از کشتار، ذبح و بازرسی بهداشتی لاشه نظارت دارند.

او با بیان اینکه خدمات دامپزشکی ویژه عید قربان، رایگان انجام می‌شود، تأکید کرد: مردم شهرستان اسدآباد برای بهره‌مندی از این خدمات می توانند با شماره‌های ۳۳۱۳۳۸۴۶، ۳۳۱۴۸۰۱۹ و ۱۵۱۲ تماس بگیرند.

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد تصریح کرد: این اداره در روز عید قربان، در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ عصر آماده خدمت رسانی به همشهریان است.

وثوقی کیا بابیان اینکه یک تیم ثابت و سه تیم سیار در روز عید قربان حضور دارند، گفت: ۵ بازرس بهداشت گوشت و یک ناظر شرعی در مراکز عرضه، نگهداری فعالیت خواهند داشت.

او افزود: از شهروندان تقاضا داریم برای جلوگیری از انتقال بیماری گوشت قربانی را بلافاصله مصرف نکنند و حتماً ۴۸ ساعت در فریزر و یخچال نگهداری کنند.

این مسدول تأکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از مخاطرات ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، دام خود را در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح کنند.

او تصریح کرد: همچنین درخواست می شود با توجه به مهیا بودن شرایط بهداشتی برای ذبح دام و کنترل، بازرسی و معاینه بهداشتی از سوی دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و قربانی دام، از ذبح دام‌ها در معابر عمومی و خیابان و کوچه جدا پرهیز شود.

وثوقی کیا تأکید کرد: دامپزشکان مستقر در اداره دامپزشکی از ذبح دام‌های مبتلا به بیماری جلوگیری و دام مبتلا را قرنطینه می کنند لذا با اعتماد به این مراکز، تنها دام خود را پس از معاینه از سوی دامپزشک تهیه کنند

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal