آخرین اخبار

4. تير 1403 - 8:48   |   کد مطلب: 48012
مدیرکل امور کمیسیون‌های سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در سال گذشته ۷۸ هزار جسد و متوفی از طرف مراجع قضایی برای تعیین علت فوت به مراجع پزشکی قانونی سراسر کشور ارجاع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از ایسنا بابک سلحشور یکشنبه ۳ تیرماه در آیین افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان اسدآباد، گفت: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۴۰ مجرم سابقه دار که هیچ سرنخی برای شناسایی و دستگیری آنان وجود نداشت، با اطلاعات ذخیره شده در بانک اطلاعات هویت ژنتیک شناسایی و دستگیر شدند که اقدامی بسیار ارزشمند بود.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به فعالیت بانک اطلاعات ژنتیک به عنوان یکی از اقدامات مهم و افتخارات سازمان افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰۵ هزار نمونه از مجرمین خشن و سابقه دار اخذ و بیش از ۱۱۵ هزار پروفایل ژنتیکی در بانک ذخیره شد.

مدیرکل کمیسیون های پزشکی سازمان همچنین با اشاره به فعالیت های پزشکی قانونی در سال گذشته افزود: در سال ۱۴۰۲، بیش از دو میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده به پزشکی قانونی ارجاع و پاسخ آن برای مراجع قضایی ارسال شد.

از ارجاع دو میلیون و ۱۵۰ هزار نظر کارشناسی برای مراجع سراسر کشور در سال گذشته خبر داد و اظهارکرد: بخشی از عملکرد سازمان پزشکی قانونی کشور در سال ۱۴۰۲ به اعلام نظر کارشناسان برمی‌گردد.

وی افزود: در سال گذشته دو میلیون و ۱۵۰ هزار نظر کارشناسی برای مراجع قضایی سراسر کشور ارسال شده که از این تعداد نظر کارشناسی ارسال شده به مراجع قضایی بیش از یک میلیون و ۱۸۰ هزار مورد آن مربوط به معاینات بالینی و انواع آن و ۱۵۰ هزار نظر کارشناسی نیز در حوزه آزمایشی سراسر کشور بوده است.

وی با بیان اینکه همچنین از طرف مراجع قضایی سال گذشته ۷۸ هزار جسد و متوفی برای تعیین علت فوت به مراجع پزشکی قانونی ارجاع شده است، خاطرنشان کرد: ۳۴ هزار پرونده کمیسیون در رشته‌های مختلف قصور، معاینات، علت فوت و روانپزشکی به پزشک قانونی ارجاع شده و نظریه کارشناسی در این خصوص برای مراجع قضایی صادر شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal