آخرین اخبار

7. تير 1403 - 14:07   |   کد مطلب: 48032
دادستان اسدآباد خبر داد:
اخراج ۱۲۰ کارگر تبعه افغان از اسدآباد
دادستان اسدآباد گفت: طی یک سال گذشته در شهرستان اسدآباد ۱۲۰ نفر از کارگران اتباع غیرمجاز اخراج و علیه کارفرمایان آنان اعلام جرم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، دادستان اسدآباد در جمع خبرنگاران از اخراج ۱۲۰ کارگر غیرمجاز از شهرستان اسدآباد طی یکسال گذشته خبر داد و گفت: همدان جزء استان‌هایی است که اتباع غیرمجاز حق حضور ندارند و در این رابطه طی یک سال گذشته در شهرستان اسدآباد ۱۲۰  نفر از  کارگران اتباع غیرمجاز اخراج و علیه کارفرمایان آنان اعلام جرم شده است.

امید کاویار ادامه داد: با کمک مصلحین و رئیس دادگستری اسدآباد در طول یکسال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد به سازش منتهی شده که در این پنج فقره قتل عمد متهمان بر اساس اشتباه و هیجان مرتکب جرم شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به رتبه اول انجمن حمایت از زندانیان اسدآباد در سطح استان همدان، خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خیرین شهرستان به انجمن حمایت از زندانیان کمک کرده‌اند که این میزان کمک آنان برای آزادی زندانیان در جرائم غیر عمد و برای حمایت از خانواده‌های زندانیان هزینه شده است.

کاویار با اشاره به اینکه دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اسدآباد دارای چهار شعبه دادیاری و یک شعبه بازپرسی است، گفت: ورودی شعبات دادسرای شهرستان اسدآباد به نسبت شعبات دیگر استان همدان قابل مقایسه نبوده و دارای کمبود کادر قضایی است.

وی با اشاره به کمبود کادر قضایی در اسدآباد و نبود قاضی خاص اجرای احکام در اسدآباد، بیان کرد: به دلیل این کمبود در حال حاضر همکاران قضایی شهرستان به ناچار رسیدگی پرونده چندین شعبه را بر عهده دارند.

کاویار اضافه کرد: در حال حاضر ورودی پرونده‌های شعبات دادیاری اسدآباد میانگین ۱۸۰ پرونده و میانگین ورودی شعبه بازپرسی اسدآباد ۱۶۰ پرونده است.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات انجام شده دادگستری و دادستانی این شهرستان در بحث حقوق عامه، تصریح کرد: دستور توقیف ۶۰۰۰ تن محموله ذرت در یکی از سیلوهای شهرستان و اعلام جرم بر علیه آن، رفع خطر و آزادسازی حریم جاده محور اسدآباد به داشبلاق و اسدآباد به کنگاور، حضور میدانی برای رفع سد معبر خیابان ۱۵ خرداد شهر اسدآباد، اخراج اتباع افغانی از شهرستان، لایروبی و اصلاح شیب میدان بهشت زهرا، ضرب‌العجل تعیین شده برای تسریع در روند پروژه زمین چمن طبیعی استادیوم آزادی شهرستان از جمله موارد اقدام شده یکساله دادگستری و دادستانی این شهرستان در بحث حقوق عامه بوده است.

 انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal