آخرین اخبار

18. مرداد 1403 - 20:58   |   کد مطلب: 48251
نشست مشترک مسئولان ستاد اربعین استان و دستگاه‌های اجرایی و موکب داران شهرستان اسدآباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،سیدرضا موسوی در نشست مشترک مسئولان ستاد اربعین استان و دستگاه‌های اجرایی و موکب داران شهرستان، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد زائران حسینی ۱۷ استان کشور با عبور از همدان و شهرستان اسدآباد و ۲۰ درصد هم از نهاوند خود را به کربلای معلی می‌رسانند.

مسئول ستاد مردمی اربعین استان همدان، افزود: نزدیک به ۶ میلیون نفر از زائران در مسیر رفت و برگشت در ایام اربعین از اسدآباد عبور خواهند کرد، این عملیات آمادگی بالای موکب‌داران و دستگاه‌های خدمتگزار را می‌طلبد، دستگاه‌ها فقط مقدمات و زیر ساخت‌ها را آماده می‌کنند و نقش محوری این کار بزرگ با مردم است.

حسین‌علی شرکایی، فرماندار اسدآباد با بیان اینکه توفیق خدمتگزاری به موکب‌ها و زائران حسینی هر ساله شامل دستگاه‌های خدمتگزار می‌شود، گفت: دستگاه‌ها دولتی خود را خادم الحسین(ع) بدانند.

قاسم شرکایی، شهردار اسدآباد گفت: فضا سازی از پارک جنگلی تا شهر جنت‌‌آباد با نصب پرچم‌های و بنرهای مناسب این ایام جهت ترویج شعائر حسینی انجام می‌شود و طرح اتمام پروژه ساخت سکو برای موکب پارک ملت در روزهای آینده انجام می‌شود.

کامران اکبری شایگان، رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: برای معرفی بیدارگر مشرق زمین سیدجمال الدین و معرفی جذبه‌های منطقه گردشگری و فرهنگی شهرستان، توزیع تراکت‌ها در بین زائران، نصب بنر در میدان‌ در این ایام در نظر گرفته شده است و برگزاری غرفه صنایع دستی برای فروش یکی دیگر از اقدامات است.

مصطفی انواری، معاون بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی اسدآباد از آمادگی مرکز درمانی این مرکز برای خدمت‌‌رسانی به زائران خبر داد و گفت: نظارت در طبخ و توزیع غذا در سه وعده، بازرسی و نظارت از محل اسکان زائران به صورت ۲۴ ساعته توسط این مرکز انجام خواهد شد، برپایی دو ایستگاه سلامت در میدان آزادگان به همت نظام پرستاری شهرستان انجام می‌شود و موکب شهید قهاری به منظور اورژانس دارویی برپا می‌شود.

مصطفی خزایی، رئیس اداره اداره آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد گفت: آب‌رسانی به موکب‌ها به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود، موکب‌داران باید قبلا از اینکه مخزن آب‌ها به اتمام برسد به این اداره اطلاع رسانی کنند.

محمد ستوده‌نیک، مسئول روابط عمومی شرکت صبا نور اسدآباد در ادامه از برپایی دو موکب در پمپ بنزین پاسارگاد و میدان ‌آزادگان به همت این شرکت خبر داد و گفت: در این دو موکب ۲۰هزار پک بهداشتی به ارزش یک‌میلیارد تومان توزیع می‌شود.

 
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal