آخرین اخبار

22. مرداد 1403 - 11:36   |   کد مطلب: 48270
مسئول موکب عاشقان ابوالفضل(ع) اسدآباد از آمادگی این موکب برای ارائه خدمات به زائران حسینی خبر داد و گفت: این موکب از ۲۲ مردادماه آماده پذیرایی از زائران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»،جواد کلوندی اظهار کرد: امسال برای سومین سال متوالی خادمان این موکب از امروز ۲۲ مردادماه تا روز ۳۱‌ مردادماه توفیق میزبان از زائران حسینی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زیارت نه توفیق است و نه قسمت بلکه دعوت است، گفت: ما با این باور از زائران امام حسین(ع) پذیرایی می‌کنیم که این زائران دعوت شده امام حسین(ع) هستند و خود سیدالشهدا(ع) از درب منزل تا کربلای معلی و بر‌گشت  از آنها در حال پذیرایی است. باید قدر این فرصت را بدانیم و خدمتگزار خوبی برای زائران حسینی باشیم و برای وحدت نیروهای حق، کوشش کنیم و برای آبادی شهر اسدآباد از این فرصت استفاده کنیم.

کلوندی بیان کرد: امسال سعی کردیم خدمات بهتر و متنوع‌تر از سال‌های گذشته به زائران حسینی ارائه کنیم، با مشارکت شهرداری و شورای شهر،‌ شرکت صنعتی و معدنی صبانور، نظام پرستاری، بنیاد سیدجمال الدین و مرکز نیکوکاری امیرالمؤمنین(ع) در این راستا همکاری و هماهنگی‌هایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه موکب اربعین به صورت مردمی و با کمک نذورات مردمی برگزار می‌شود، ابراز کرد: ادارات فقط وظیفه آماده سازی زیرساخت‌ها را دارند. شهرداری و شورای‌شهر اسدآباد در قسمت بتن‌ریزی کف موکب و اجاره داربست‌های موکب، نصب بنرها و ... کمک کار موکب بوده است و شرکت صنعتی صبانور با توزیع ۲۰ هزار بطری آب و پک بهداشتی شامل صابون، شامپو، حوله، مسواک، خمیر دندان، به ارزش یک میلیارد تومان در خدمت زائران حسینی است.

کلوندی تصریح کرد: نظام پرستاری اسدآباد برای اولین بار در سطح استان با برپایی غرفه سلامت به زائران خدمت‌رسانی خواهد کرد، این غرفه در صبح و عصر به زائران خدمانی همچون تریاژ بیماران، شناسایی بیماران قلبی و اورژانسی، کنترل فشار و قند خون زائران، ارائه داروهای اورژانسی و غیر اورژانسی، گرفتن نوار قلب، اعزام بیماران به مرکز درمانی و توصیه نکاتی بهداشتی درباره تغذیه در کشور عراق و پیاده‌روی مسیر نجف تا کربلا و ... ارائه می‌دهند.

این عضو موکب گفت: در غرفه بنیاد سیدجمال  ۳ هزار تراکت در بحث آشنایی زائران با بیدارگر جهان اسلام سیدجمال الدین و معرفی اهداف بنیاد سیدجمال توزیع می‌شود.

کلوندی با بیان اینکه تعداد خدمتگزاران این موکب ۷۰ نفر است و از همه‌ اقشار جامعه در این موکب حضور دارند، گفت: در سه وعده حدود هزار پرس غذای گرم بین زائران توزیع و با انواع نوشیدنی‌ها مانند چای، قهوه، بستنی و با انواع میوه‌ها از زائران در میدان آزادگان اسدآباد پذیرایی می‌شود.

مسئول موکب عاشقان ابوالفضل(ره) اسدآباد اقامه نماز یادآور شد: در سه وعده، دعای توسل، زیارت عاشورا و بیان معارف و احکام با حضور حجت‌‌الاسلام هادی خسروی در موکب برگزار می‌شود.

علی اکبری ساجد
انتهای پیام

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal