آخرین اخبار

7. شهريور 1403 - 16:21   |   کد مطلب: 48346
رییس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد گفت: سهل انگاری کشاورز اسدآبادی و استفاده از شیوه ناصحیح سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی (جارسوزی) موجب سرایت آتش به ۱۰۰ هکتار از اراضی محیط زیست و منابع طبیعی این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل ار ایرنا مجید اسکندری افزود: شامگاه دوشنبه یک مورد آتش سوزی در روستاهای محمود آباد و چنار علیا از سوی محیط بانان گزارش شد.

وی اضافه کرد: با هماهنگی دهیاران و شوراها، بهره گیری از توان جوامع محلی، نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی مهار آتش آغاز و بامداد روز گذشته مهار شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد بیان کرد: با توجه به وزش باد، صبح روز گذشته دوباره آتش شعله ور شده و تا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه ادامه داشت که با توجه به گستره دامنه آتش، از توان مدیریت بحران استان و نیروهای سپاه و بسیج برای خاموش کردن آن استفاده شد.

اسکندری بیان کرد: دامنه آتش به اراضی ملی و منطقه حفاظت شده آلمابلاغ اسدآباد کشیده شد و در مجموع آتش ۱۰۰ هکتار از اراض ملی را به خاکستر تبدیل کرد.

وی گفت: گزارش هایی مبنی بر سرایت آتش از زمین کشاورزی پس از آتش زدن بقایای محصول گندم به اراضی مجاور در دست است و فرد متخلف شناسایی شده که برای او پرونده قضایی تشکیل می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد اظهار کرد: منطقه حفاظت شده آلمابلاغ در فاصله ۱۴.۴ کیلومتری شهر اسدآباد قرار دارد که سال ۱۳۸۵ به عنوان منطقه شکار ممنوع و در سال ۱۳۸۹ به مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت محیط زیست همدان پیوست.

اسکندری اضافه کرد: ۲۳۶ گونه گیاهی، ۳۴ گونه پستاندار کوچک و بزرگ، ۱۰ گونه دوزیست و خزنده و ۴۷ گونه پرنده در این منطقه شناسایی شده است.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal