آخرین اخبار

5. آبان 1403 - 13:57   |   کد مطلب: 48638
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: کود دی آمونیوم فسفات برای انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی، صیفی جات و گلخانه در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، بهروز الیاسی گفت طی ابلاغ وزارت جهاد‌کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در اوایل مرداد ماه سال جاری، این شرکت موظف شد تا با اتخاذ تدابیر لازم، مقدار 200 هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات (DAP) را از منابع داخلی و خارجی تامین و برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه ها، در سراسر کشور در اختیار کشاورزان قرار دهد.  
وی گفت با توجه به آغاز کشت پاییز و محبوبیت ویژه کود دی‌آمونیوم‌فسفات بین کشاورزان با توجه به شناخت آنان از اثربخشی این کود فسفاته و همچنین نیاز محصولات زراعی به آن، بلافاصله برنامه تامین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.
ایشان با اشاره به اینکه در مرحله اول مقدار 1500 تن به استان همدان تخصیص داده شده و در حال حمل و تخلیه در کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان می باشد گفت آمادگی داریم این نوع کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم و هیچ نوع محدویتی برای مصرف از نظر نوع کشت و محصول وجود ندارد و درچارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله الکترونیکی از مراکز خدمات کشاورزی منطقه خود، کود دی‌آمونیوم‌فسفات را از کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سراسر استان دریافت نمایند.
این مقام مسئول به کشاورزان استان توصیه کرد برای افزایش کمیت و کیفیت محصولات و در راستای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد، مصرف این کود را در برنامه تغذیه گیاهی کشت های خود قرار دهند و در زمین زراعی، باغ ، گلخانه ها استفاده نمایند .   
وی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در استان اعلام کرد، هم اکنون این میزان بیش از 10 هزار تن می‌باشد که روزانه حدود 600 تن انواع کود کشاورزی از انبارهای سازمانی همدان، مبادی و پتروشیمی های کشور به مقصد کارگزاران و عاملین فروش ارسال می شود.  
وی در پایان افزود شرکت خدمات حمايتي کشاورزي يکي از مهمترين شرکتهاي زيرمجموعه وزارت جهاد کشاورزي است که بهعنوان اولين و بزرگترين زنجيره تامين و توزيع نهاده های کشاورزي، وظيفه بسيار مهم تامين و توزيع انواع نهادههاي کشاورزي بویژه کودهاي يارانهاي را در کشور برعهده دارد. اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس را به بهترين نحو ممکن، به انجام رسانده و عليرغم وجود تمامي چالش ها در چند سال اخير به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم های ظالمانه و ...، توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامي کودهاي یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نياز کشاورزي را به موقع تأمين نموده و در استان همدان از طریق 100 کارگزار توزیع کود، در اختيار کشاورزان در سراسر استان، قرار دهد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal