آخرین اخبار

3. دى 1392 - 13:15   |   کد مطلب: 16008

به گزارش خبرگزاری آوای سید جمال در نقل از خبرگزاری فارس از کرمان، حسن ‌یونس سینکی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تحریم سختی باید جامعه اقتصادی را مدیریت کنیم و تحریم‌ها چالش‌هایی را در رفتارهای ما ایجاد می‌کند.

وی افزود: ناگزیر هستیم با توجه به مشکلات تحریم به گونه‌ای طراحی، تدوین، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کنیم که هیچ خللی در تامین مواد مورد نیاز مردم ایجاد نشود و ثبات و آرامش اقتصاد کشور تحت هیچ شرایطی تحت تاثیر قرار نگیرد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رسانه در ثبات اقتصادی نقش دارند، عنوان کرد: رسانه‌ها در آرامش‌بخشی به فضای اقتصاد در کشور نقش تاثیرگذاری دارند.

سینکی بیان داشت: در حوزه اقتصادی تکیه‌گاهی غیر از راه‌کارها و علم اقتصاد تکیه‌گاه‌های واهی است که هیچ نتیجه‌ای ندارد.

وی اذعان داشت: گاهی با افزایش منطقی قیمت مواجه می‌شویم به گرانی تفسیر می‌شود در حالی که گرانی و افزایش منطقی قیمت دو موضوع جداگانه است.

سینکی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های فصلی نیازمند بازنگری و بازسازی جدی است، عنوان کرد: از تمام رؤسای سازمان‌ها و مرکز اصناف خواسته‌ام، مکان‌یابی مناسب اقتصادی برای برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سال در مراکز استان‌ها و شهرستان‌های بزرگ را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات این نمایشگاه‌ها محل برگزاری آنها است و در تهران اوج این نابسامانی‌ها دیده می‌شود و با توجه به نقشی که نمایشگاه می‌تواند در ثبات و بهسازی تولید و توزیع داشته باشد، باید مکان‌هایی در نظر گرفته شود که اقتصادی باشد و رفاه مراجعه‌کنندگان را مدنظر قرار دهد.

سینکی با تاکید بر اینکه واگذاری غرفه‌های نمایشگاه‌های فصلی فقط باید به تولیدی‌ها باشد، گفت: برای نمایشگاه ممنوعیت عرضه کالاهای خارجی به مرکز اصناف را ابلاغ کردیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری در مکان‌یابی‌هایی که اتفاق می‌افتد، مشکلات سال‌های گذشته کمتر می‌شود.

سینکی ابراز داشت: ذخیره‌سازی برای ثبات بازار است و دولت ذخیره‌سازی را فقط برای زمان‌هایی که نگرانی از ثبات در بازار تفسیر شود، عرضه می‌کند.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم در ذخیره‌سازی کالاهای ابلاغی هیچ مشکلی نداریم، افزود: رویکرد ما حمایت و تقویت تشکل‌های غیردولتی است.

سینکی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی رئیس جمهور این بود که تا آخر سال جاری هیچ کالایی در حوزه کالاهای اساسی افزایش قیمت نداشته باشد و ما در همه روابط کاری با تکیه بر این ابلاغیه تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی جامعه هدف عرضه سبد کالا را حداکثر 14 تا 15 میلیون نفر در جامعه ذکر کرد و افزود: کارکنان و مستمری‌بگیران دولت، مستمری بگیران تامین اجتماعی، بازنشستگان لشکری، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، خبرنگاران و دانشجویان متأهل و ... از این سبد کالایی بهره‌مند می‌شوند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت دهه فجر را نخستین موعد توزیع سبد کالایی به مردم ذکر کرد و گفت: برنج، روغن، پنیر، تخم‌مرغ و مرغ در سبد کالا گنجانده شده است و ممکن است این دو سبد کالاها متفاوت و یا مشابه باشد.

سینکی ابراز داشت: نحوه تقدیم سبد اهدایی با بهره گیری از سیستم اینترنتی طرح اجرای هدفمندی یارانه‌ها است و کارت جدیدی ارائه نمی‌شود.

وی افزود: شبکه صنفی ما به 3 میلیون واحد افزایش پیدا کرده که بخشی از این شبکه واحدهای بدون پرونده هستند و 700 هزار واحد صنفی بدون پروانه در ایران وجود دارند.

سینکی تصریح کرد: ما امروز دچار مسائلی در اقتصاد هستیم که دلالی می‌تواند، پدیده نامیمونی از این پدیده باشد و ما می‌توانیم با تصمیم‌سازی‌های خود نقش دلالی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه 90 درصد سیب و پرتقال برای شب عید خریداری شده است، ابراز داشت: 100 هزار تن گوشت مرغ از محل تولید داخل ذخیره داریم.

سینکی اضافه کرد: از سرگیری سهمیه‌بندی برخی از کالاها و عرضه کوپنی کالاهای ضروری را تحت هیچ شرایطی نداریم، زیرا تامین و تولید در کشور وجود دارد و هیچ نگرانی برای تامین کالاهای ضروری نداریم.

وی عنوان کرد: تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید بیکاری و تورم را رفع می‌کند، زیرا اصلاح ساختاری موجود این پیام را به ما می‌دهد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal