آخرین اخبار

16. دى 1392 - 16:07   |   کد مطلب: 16885

s

قائم مقام میراث فرهنگی کشور در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی آواسیدجمـال گفت:شهرستان اسدآباد با دارابودن قومیت های گوناگون دارای یک فرصت اسنثنایی برای جذب گردشگراست.

مهندس ایزدی ضمن اشاره به وجود مکانهای گردشگری خوبی که در دیارسیدجمال وجود دارد تصریح کرد:هنر مدیریت استفاده مناسب از این فرصتهاست و اگر بتوانیم از اینگونه مکانها استفاده ببریم موفق بوده ایم.

وی ضمن اشاره به وجود بناهای تاریخی نیمه تمام در اسدآباد خاطرنشان کرد:حمام گلستان و آب انبار قدیمی اسدآباد مهمترین این پروژه های نیمه تمام هستند که درصدد به اتمام رساندن آن هستیم.

این مقام مسئول در رابطه با فضای کاربری حمام گلستان گفت:خواسته شخص من در رابطه با این مکان احداث موزه ایست که معرف تاریخ وتمدن اسدآباد باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی استان همدان افزود:اینکه برخی قصد دارند این مکان تاریخی را تبدیل به سفره خانه سنتی کنند در نزد من مردود است چرا که بااحداث سفره خانه سنتی شاهد ورود چیزهایی مثل قلیان در این مکان خواهیم بود که در شآن این مکان تاریخی نیست.

ایزدی در ادامه به اقدامات صورت گرفته در این دو مکان تاریخی اشاره کرد و گفت:اقدامات داخلی این دو پروژه در حد لازم انجام شده است و فقط راه اندازی امکانات گرمایشی،سرمایشی و خدماتی آن مانده است که در صورت تامین اعتبار آن را به اتمام خواهیم رساند.

وی همچنین گفت:از شهرداری اسدآباد نیز انتظار داریم در مواقعی که میتواند به کمک اداره میراث آمده تا هرچه سریعتر شاهد راه اندازی این دو پروژه فاخر باشیم.

قائم مقام میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنان خود  گفت:اعتبارات امسال این اداره در حد ایده آل ما نبود و سیاست اصلی ما در سالجاری حفظ وحراست بود تا مرمت و بازسازی.

رییس اداره میراث فرهنگی استان همدان یادآور شد:روستاهای اسدآباد نیز فرصت های بالقوه ای برای جذب گردشگرهستند که باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

ایزدی ضمن تشکر از اقدامات مدیریت میراث فرهنگی اسدآباد گفت:این مجموعه را میتوان از بهترین تیمهای مدیریتی استان دانست که علیرغم مشکلات موجود توانسته اند گامهای موثری بردارند.

تهیه وتنظیم مصاحبه:الف.گوهری

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal