آخرین اخبار

9. بهمن 1392 - 18:20   |   کد مطلب: 18886

شهردار اسدآباد گفت: طرح ارسال قبض اخطار برای پرداخت عوارض نوسازی به درب منازل قانونی بوده و توسط بخش خصوصی از سوی شهرداری انجام می شود و با بررسی پرونده‌های افراد خوش‌حساب، آنها را جدا کرده و قبضی برایشان ارسال نمی‌‌شود.نوروز سرابی شهردار اسداباد

نوروز سرابی در گفت‌وگو با آوای سید جمال گفت: پرداخت عوارض نوسازی در مهرماه امسال  12 میلیون تومان بوده که با ارسال قبض اخطار به درب منازل در آذرماه به 49 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه افزایش 60 درصدی داشتیم، در ادامه گفت: به افراد خوش‌حساب در پرداخت عوارض نوسازی به شهرداری 10 درصد تخفیف داده می‌شود.

شهردار اسدآباد افزود: در سال‌ جاری 20 درصد از جمعیت شهری از طرح پرداخت عوارض نوسازی استقبال کردند.

سرابی با تأکید بر پرداخت عوارض نوسازی از سوی مردم در اسرع وقت، گفت: این امر می‌تواند ما را در ارائه خدمات بیشتر کمک شایانی کند.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد از ارباب رجوع ادارات در هر شهرستانی مربوط به شهرداری است، گفت: بیشترین شکایت‌ها نیز در سازمان بازرسی مربوط به این سازمان است، چراکه سازمان شهرداری‌ها در امر مالی کاربرد دارند و ارائه خدمات بزرگ و بیشتر از حقوق شهروندی است.

شهردار اسدآباد در ادامه سخنانش از اجرای پروژه‌های بزرگ مانند پاساژ در سطح شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

وی با بیان اینکه هزینه مناسب بر روی پروژه‌ها به معنای سرمایه‌گذاری است، گفت: این امر بر روی کیفیت و عدالت توزیع اعتبارات تأثیر خواهد داشت.

سرابی با بیان اینکه پروژه‌های ما از کیفیت خوبی برخوردار نیستند، اضافه کرد: متأسفانه در زمینه هزینه بهینه عقب هستیم و با وجود اعتبارات کم نیز نمی‌توان کارها را پیش برد.

وی خلأ موجود در شهرستان را مربوط به نبود اعتبارات ویژه دانست و گفت: برای اجرای پنج برابری کارهای عمرانی نیاز اساسی به اعتبارات ویژه داریم تا از این طریق خدمات قابل توجهی را ارائه دهیم.

شهردار اسدآباد از افزایش 40 درصد هزینه‌های شهرداری در سال 93 خبر داد و گفت: با افزایش هزینه‌ها باید اعتبارات و بودجه‌ها نیز افزایش یابد که برای این امر نیاز به درآمدزایی در بخش‌های مختلف از جمله اخذ عوارض از ایجاد ساخت و ساز دارد.

وی با بیان اینکه استقبال شهروندان در پرداخت عوارض برای درآمدزایی شهرداری‌ها مؤثر است  افزود: تقریباً حدود 20 هزار پرونده نوسازی داریم که هر سال 5 هزار از این تعداد عوارض پرداخت می‌کنند و مابقی معوقه می‌شوند.

سرابی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی بیش از 12 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند، گفت: این سازمان از شهروندان نیز 2 میلیارد تومان طلب دارد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal