آخرین اخبار

19. بهمن 1392 - 8:19   |   کد مطلب: 19990

 نمایندگان مجلس مصوب کردند سازمان تأمین اجتماعی وصندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در ازای دریافت به‌ترتیب ۷% و ۵% حق بیمه، نسبت به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد ۲۰۰ هزار نفر اقدام کند.

به گزارش آوای سیدجمال و به نقل از خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیستمین جلسه رسیدگی به لایحه بودجه سال 1393 کل کشور و در ادامه بررسی بخش‌های هزینه‌ای این لایحه بندهای تبصره 19 که به مباحث آب و کشاورزی اختصاص داشت مورد بررسی و تصویب قرار دادند.

نمایندگان بر این اساس، در بند ب این تبصره در اجرای بند (الف) ماده (1) قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی مصوب1391/11/24 و ماده‌(33) قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مصوب 1389/4/23، سازمان مرکزی تعاونی روستایی (شبکه تعاونی‌های روستایی و تولیدی)، کارخانه‌های آب و سیلوداران بخش خصوصی موظفند تسهیلات تا سقف110 هزار میلیاردی دریافتی از بانک مرکزی را برای خرید محصولات گندم تولید داخل به مصرف برسانند و در موعد مقرر بازپرداخت کنند.

بهارستان‌نشینان همچنین در بند الحاقی 1 به این تبصره موافقت کردند تا کشاورزانی که بر اثر حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی خسارت دیده‌اند و قادر به پرداخت حق بیمه اجتماعی در موعد مقرر نشده‌اند، از پرداخت جریمه برای مدت معذوریت معاف هستند.

وکلای ملت همچنین مصوب کردند تا آیین‌نامه اجرایی این بند با پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و وزارت جهادکشاورزی حداکثر طی 2 ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیات وزیران برسد.

نمایندگان همچنین در بند الحاقی 2 این تبصره سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را مکلف کردند در ازای دریافت به‌ترتیب 7% و 5% حق بیمه، نسبت به بیمه کردن زنان خانه‌دار متاهل به تعداد 200 هزار نفر اقدام کند.

بر اساس این مصوبه دولت نیز مکلف است براساس فهرست اعلامی سازمان‌های مذکور نسبت به تامین سهم کارفرما از محل ردیف 49-550000 اقدام کند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal