23. بهمن 1392 - 9:36   |   کد مطلب: 20443

در عین تمجید های بی سابقه وزیر ارشاد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر، هیچ یک از فیلم های شرکت کننده شایسته دریافت جایزه ویژه رئیس جمهور شناخته نشدند. موضوعی در لحظه اول اعلام آن به ذائقه سینماگران حاضر در تالار وحدت خوش نیامد.

به گزارش آوای سیدجمال و به نقل ازشبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مرصاد ،سی دومین جشنواره فیلم فجر در شرایطی از سوی بسیاری از نزدیکان به دولت شیرین ترین جذاب ترین و خوشحالترین جشنواره در سالهای اخیر نامیده می شود که دستش از جایزه بلند بالای رئیس جمهور کوتاه ماند.

وقتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با نوشته ای تنظیم شده که به متون منظوم ادبی تنه می زد از بال و پر بلورین سیمرغ در دولت یازدهم سخن می گفت کسی فکرش را نمی کرد که هیچ یک از شرکت کنندگان در جشنواره شایسته در یافت جایزه ابتکاری آقای روحانی نباشند.

علی جنتی گفت: افسانه سیمرغ زیباست، خواندنی و شنیدنی است مرغان سیمرغ همه در بزم خود هزار رنگ و نقش دارند اما با هم به سوی سعادت بال گشودند امسال سیمرغ شاداب و سرحال پرگشود و پیام دوستی و همدلی آورد.

وی با تجلیل از دست و پای بلورین سیمرغ امسال خاطر نشان کرد: امسال سیمرغ همه آنها را که با دل‌خوری و ناامیدی روی برگردانده بودند فرا خواند و زیر بال‌های خود جای داد. امسال پرنده افسانه‌ای ایران‌زمین بیش از پیش اهالی هنر را زیر بال‌های خود گرد آورد. امسال سیمرغ بیش از پیش به اهالی سینما احترام گذاشت و هنرمندان عزیز و آنجا که گزارش‌های مختلف برمی‌آید در همه بخش‌ها بسیار گرم و پرتوان حاضر شدند.

وزیر ارشاد ادامه داد: مهم‌ترین نکته جشنواره امسال افزایش جغرافیای برگزاری در جای جای ایران بود و بی‌تردید این دوره گامی در مسیر عدالت فرهنگی به حساب می‌آید که در برنامه‌های دولت جای دارد ویژگی‌ که کمترین فایده آن تجهیز سینماها خواهد بود.

جنتی تصریح کرد:‌ این دوره متفاوت بود البته در این میان نباید از ایده‌های فکر سازمان سینمایی عبور کرد هدیه ویژه سازمان سینمایی به مردم هنردوست در قالب طرح سینما سلام با استقبال مردم مواجه شد و زمینه آشتی دوباره مردم با هنر هفتم را فراهم آورد و تجلیل از سینماسازان حرکت مهم دیگری بود که در انگیزه و افزایش سینماسازی مؤثر است.

وزیر ارشاد بیان داشت: سینمای ایران فضای شایسته‌ای را برای رقابت فراهم آورد و جشنواره سی و دوم را متمایز نمود این توفیق بزرگ و همدلی را به همه اهالی هنر هفتم تبریک می‌گویم.

وقتی رضا داد دم سیمرغ  را چید

اما رضا داد گویی که این همه قربان صدقه آقای جنتی را از جشنواره امسال نشنیده باشد گفت: در جشنواره امسال، رئیس جمهور هیچ کدام از فیلم‌ها را شایسته جایزه ویژه ریاست جمهوری ندانست.

دبیر جشنواره  ادامه داد: در پیام رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه آمده بود که به فیلمی که بتواند پیام جهانی رئیس جمهور را منتقل کند؛ جایزه ویژه‌ای اهدا می‌شود اما علی‌رغم همه تلاش‌هایی که شد برای اینکه بتوانیم فیلمی را در این بخش معرفی کنیم که واجد تمام این ویژگی‌ها باشد، اما در جشنواره سی و ودوم هچ فیلمی جایزه ویژه رئیس جمهور را دریافت نخواهد کرد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal