آخرین اخبار

18. اسفند 1392 - 12:23   |   کد مطلب: 22025

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیدجمال‌الدین اسدآبادی شخصیتی برجسته و بین‌المللی است که به اسدآباد تعلق دارد، اظهار داشت: اسناد کافی دال بر اسدآبادی بودن سید جمال‌الدین وجود دارد.

بهروز نعمتی با انتقاد از مدیران و متولیان فرهنگی، گفت: متولیان فرهنگی ما در زمینه شناساندن شخصیت بزرگ و برجسته سیدجمال‌الدین اسدآبادی به جهانیان ضعیف عمل کردند.نعمتی

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشتی در سال گذشته با حضور دکتر لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون بودجه در خصوص بنیاد علمی و فرهنگی سید جمال مطالبی را مطرح کردم که اعتباری را به این امر اختصاص دهند.

وی با گله‌مندی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم پرداختن به امر بنیاد سیدجمال، گفت: درست است آقای جنتی، اسدآبادی نیست اما در دوران جوانی خود را در اسدآباد گذرانده و باید نسبت به این شهرستان اراده‌ای قوی‌تر داشته باشد.

وی اضافه کرد: اهمال‌کاری دستگاه دیپلماسی، متأسفانه باعث شد تا امروز شاهد مصادره نام سید جمال به نام افغانی‌ها باشیم.

وی گفت: از رئیس بنیاد علمی و فرهنگی کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر امور خارجه خواست مجدانه در خصوص ثبت اسدآبادی بودن و اعتراضات نسبت به ثبت نام شخصیت بزرگ سیدجمال به نام افغانی‌ها در یونسکو اقدام کنند، در غیر این صورت اقدامات قانونی را از طریق مجلس شورای اسلامی انجام خواهم داد.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت در ادامه در پاسخ به اینکه کشورهای دیگر در ثبت نام مفاخر و شخصیت‌های بزرگ به دنبال چه هستند، گفت: علمای اسلام متعلق به یک مرز خاصی نبودند و کشورهای دیگر با توجه به اینکه ضعف فرهنگی در این زمینه دارند، به دنبال معرفی این شخصیت در کشور خود هستند.

نعمتی از رئیس جمهور ایران نیز خواست به عنوان یک روحانی از سیدجمال‌الدین اسدآبادی که یک روحانی مبارز انقلاب و برجسته بوده، دفاع و با تشکیل بنیاد علمی و فرهنگی سید جمال گامی فراتر بردارند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal