آخرین اخبار

18. اسفند 1392 - 10:44   |   کد مطلب: 22054

سید جمال‌الدین اسدآبادی از مفاخر ایرانی و یک شخصیت بین‌المللی است که متأسفانه با ثبت نام وی به عنوان سیدجمال افغانی در یونسکو ، تنها بزرگداشتی از وی در تقویم ایران ماندگار شد.

به گزارش آوای سید جمال؛ امروز 18 اسفندماه، سالروز بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بیدارگر مشرق‌زمین و مرد مبارزه با استعمار و استکبار و افتخار استان همدان است.

این بزرگ‌مرد از مفاخر ایرانی و شخصیت بین‌المللی بوده که گفته می‌شود نامش در یونسکو به نام افغانی به ثبت رسیده است.سید جمال

سید جمال‌الدین، همان بیدارگر و مبارز انقلابی، شخصیتی بود که در راستای اسلام‌خواهی و مبارزه با استعمار گام‌های مثبتی برداشت.

برای نکوداشت سید جمال‌الدین، تنها یک روز به نام او در تقویم سال گنجانده شده، که این امر زیبنده شخصیت روشنگر و بیدارگری چون سیدجمال نبوده و نیست.

کشور ایران و دیار این بزرگ‌مرد، یعنی شهرستان اسدآباد، برای بزرگداشت مقام ایشان سالانه تنها برگزاری یک همایش را به خود می‌بیند، که آن هم با یک سخنرانی به کار خود پایان می‌دهد.

این نظریه‌پرداز و متفکر مدرن در شهرستان اسدآباد زادگاهی دارد که نه تنها شبیه زادگاه نیست بلکه معلوم نیست دانشگاه علمی کاربردی است و یا اداره میراث فرهنگی؟

مسئولان فرهنگی ما آن‌ قدر غافل بودند که نام سید جمال در یونسکو با نام افغانی‌ها مصادره شد و به ثبت رسید.

حال سئوال ما از مسئولان فرهنگی این است که به دنبال چه هستید ؟ دنبال برگزاری همایشی کوچک  که تنها یاد این بزرگمرد را گرامی بدارید؟

آن زمان که افغانی‌ها به دنبال ثبت نامش با عنوان سید جمال افغانی در تاریخ بودند شما مسئولان در کجا سیر می‌کردید؟

در کشور ایران تنها بزرگداشتی از این شخصیت فرهیخته در روز 18 اسفند ماه در تقویم به یادگار ماند و از بنیاد علمی و فرهنگی که مصوبه سال 88 بود، تنها  یک اساسنامه!!!

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal