آخرین اخبار

19. اسفند 1392 - 5:07   |   کد مطلب: 22068

بنا بر اعلام مدیران شهری، روزانه  60 تن زباله خانگی در شهرستان اسدآباد تولید می شود که این رقم به غیر از زباله های بیمارستانی و صنعتی است.

این در حالی است که زباله های بیمارستانی و زباله های شیمیایی صنعتی از خطرنا ترین نوع زباله ها هستند که دفع  و بازیافت انها همیشه کار ساده ای نیست.

در این میان زباله‌های عفونی بیمارستانی یکی از آلوده‌ترین پسماندها به شمار می‌روند که در صورت عدم مدیریت و رهاسازی در محیط، می‌تواند به شدت بهداشت و سلامت محیط زیست و شهروندان را تهدید کرده و موجب انتقال و شیوع بیماری‌های خطرناکی نظیر ایدز، هپاتیت و ... شود  و برای همین  دفع زباله های بیمارستانی به معضلی بزرگ برای شهرستان اسدآباد با حجم جمعیتی بالا تبدیل شده است .

زباله های تولید شده مردم در 2 کیلومتری روستای بیاج و در جایی میان گوه ها دفن می شود اما وجود زباله های بیمارستانی در بین زبالهها تهدیدی بزرگ برای مردم است.

زباله هایی که ابتدا باید سوخته شوند و بعد از مناسب سازی به زباله های شهری اضافه شود.

رییس سازمان محیط زیست شهرستان اسداباد در گفتگو با خبرنگار ما افزود: دفع غیر بهداشتی زباله های شهر اسداباد تهدیدی جدی برای احشام، پرندگان و به ویژه محیط زیست است.

امیر شیراوند ادامه داد: محیط زیست اسدآباد تا کنون پیگیری های زیادی را انجام داده است اما هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی ادامه داد: وجود زباله های عفونی بیمارستان در بین زباله های شهری یک تهدید بزرگ برای مردم و شهروندان است.

رییس سازمان محیط زیست اسدآباد ادامه داد: شیرآبه های حاصل از زباله های شهری به نفوذ در اب های زیر زمینی معضلی را برای مردم منطقه به وجود ورده است تا جایی که این شیرابه ها به چشمه اب روستای بوجین نشت کرده است و در صورت عدم رسیدگی مشکلات بزرگی برای مردم این روستا به وجود خواهد آورد.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal