آخرین اخبار

17. فروردين 1393 - 6:00   |   کد مطلب: 23474

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان اسدآباد از نظر وجود مدیران کارآمد بومی غنی است و این توجه ویژه مدیران استان را برای به خدمت گرفتن آنان می‌طلبد.

به گزارش آوای سیدجمال؛ بهروز نعمتی در مراسم تودیع و معارفه فرماندار جدید شهرستان اسدآباد،  با قدردانی از خدمات و تلاش‌های حمزه عبدکوند فرماندار سابق شهرستان اسدآباد، اظهار داشت:اسدآباد شهرستان نخبه پرور و دارای نیروهای پرتوان بسیاری است و اولین خواسته ام از فرماندار جدید این است که در راستای رفع مشکلات مردم در شهرستان قدم بردارد.

وی ادامه داد: پیگیری‌های آقای عبدکوند در زمینه‌ پروژه‌های شهرستان به رغم سختی‌ها قابل تقدیر است.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب مسعود بکایی نیز به عنوان نیرویی پرتلاش و کارآمد که اصالتاً اسدآبادی است، می‌تواند در زمینه اقتصادی گام بلندی باشد چرا که در سازمان صنعت، معدن و تجارت کاyyرنامه خوبی دارد.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت در ادامه سخنان خود خطاب به بکایی فرماندار جدید اسدآباد ضمن خوشامدگویی از او خواست خدمتگزار مردم باشد و همه را در رفع مشکلات‌ همراهی کند.

وی با اشاره به تعهد خود، استاندار و مسئولان اداری در زمینه ایجاد اشتغال گفت: با وجود همه تحریم‌ها و مشکلات اعتباری، کارخانه کستانتره در اردیبهشت امسال به بهره‌برداری می‌رسد که بهره‌برداری از این کارخانه موجب ایجاد هزار شغل خواهد شد.

نعمتی با تأکید بر واگذاری معدن به شرکت صبانور و ذوب آهن یادآور شد: با وجود همه کمبود اعتبارات شرکت صبا نور بالغ بر 220 میلیارد تومان در کارخانه کنسانتره، گندله‌سازی و ذوب آهن سرمایه‌گذاری کرده و واگذاری معدن به این شرکت حق آنها است.

وی با اشاره به اینکه طی هر سال یک میلیون تن سنگ آهن از معدن برداشت می‌شود که حداقل 350 کامیون به صورت شبانه‌روزی در این معدن کار خواهند کرد، اضافه کرد: نیاز است این معدن به کارخانه ذوب آهن واگذار شود.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با بیان اینکه امسال رقمی بالغ بر هزار و 200 میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار، استخرها و کانال‌کشی سطح مزارع در بخش کشاورزی در مجلس تخصیص یافته است، ادامه داد: اگر بتوانیم از این میزان اعتبار استفاده کنیم، در زمینه عدم استفاده بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی کمک شایانی به بخش کشاورزی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه بر اثر تخریب و پایین رفتن سطح چاه‌های کشاورزی، کشاورزان سالانه بیش از 90 میلیون تومان ضرر می‌کنند، تصریح کرد: اگر بتوانیم از آبیاری تحت فشار به عنوان یک امر اثرگذار در بخش کشاورزی استفاده کنیم، کمک خوبی به این بخش می‌شود.

نعمتی همچنین از تخصیص هزار و 900 میلیون تومان برای راه و آب روستایی در مجلس خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد راه‌های روستایی ما آسفالت هستند که باید از میزان اعتبار تخصیص یافته در زمینه راه بین مزارع استفاده کنیم و مابقی اعتبارات در بخش آبرسانی به روستاها استفاده شود.

وی تأکید کرد: اعتبارات خوبی در مجلس و دولت برای پروژه‌های مختلف وجود دارد که نیاز به تلاش و پیگیری فرمانداری و مسئولان دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس با اشاره به اینکه متأسفانه در برخی راه‌های روستایی هنوز کاری انجام نشده است، گفت: خجالت‌زده مردم روستای بادخوره هستم، چرا که هنوز هیچ عملیات اجرایی روی پل زیرگذر این مسیر روستایی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته برای کنارگذر مبلغی بالغ بر 12 میلیارد تومان اوراق مشارکت گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: امسال نیز می‌توانیم اعتبارات خوبی در زمینه اوراق مشارکت و اعتبارات استانی به این امر تخصیص دهیم.

نعمتی پروژه سد نعمت‌آباد را یکی دیگر از دغدغه‌های مردم شهرستان دانست و گفت: سال گذشته برای این پروژه 12 میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که متأسفانه پیمانکار این پروژه تلاشی برای این امر نمی‌کند، ما هم تعارف با کسی نداریم و باید کنار گذاشته شود.

وی همچنین به اخذ 3 میلیارد و 40 میلیون تومان برای دانشگاه سیدجمال اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال نیز یک میلیارد و 600 میلیون تومان برای دانشگاه گرفته‌ایم که رقمی خوبی برای شروع عملیات اجرایی ساختمان دانشگاه است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس در خصوص دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز برای ساخت این دانشگاه اخذ کردیم که عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به وضع نامطلوب آب شرب اسدآباد، بان داشت: طی سال گذشته 5 حلقه چاه حفر شد که این تعداد پاسخگوی شهرستان نیست و باید مخزنی 3 هزار لیتری برای این شهر در نظر بگیرند.

نعمتی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد از لحاظ بهداشتی وضعیت نامطلوبی دارد، افزود: بیمارستان‌های امیرالمؤمنین و قائم شهرستان دچار مشکل زیادی هستند که برای بیمارستان قائم 2 میلیارد و 400 میلیون تومان اخذ کردیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930117000064#sthash.X9L23G2T.dpuf

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal