آخرین اخبار

8. ارديبهشت 1395 - 8:00   |   کد مطلب: 30916
شنیدن اینکه کتاب «دست خدا» اثر یک نویسنده اسدآبادی برای دو سال پی در پی برگزیده جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری شد، خوشایند است.

به گزارش آوای سیدجمال؛ مهر ماه سال 93 بود که کتابی با عنوان «دست خدا» و موضوع خاطرات خودنوشت با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی شد.

 

شاید نام «قاسمعلی زارعی» برای جامعه اهل قلم آشنا باشد، البته این نام برای برخی از شهروندان اسدآبادی  نیز که دوران هشت ساله دفاع مقدس را لمس کرده‌اند، بیشتر آشناست.

ایشان یکی از نویسندگان به نام شهرستان است که در روستای ولی‌آباد چشم به جهان گشود و در دورانی که هم سن و سال‌هایش به فکر ادامه تحصیل و بازیگوشی‌ها و تفریحات نوجوانی بودند، صدای نهیب خمپاره‌ها و توپ و تانک و کشیدن تفنگی بر جثه نحیفش را به آن بازیگوشی‌ها و ادامه تحصیلات ترجیح می‌دهد.

 

او سال 61 با ادای تکلیف روانه جنگی می‌شود که درس‌ها از آن می‌گیرد و سال‌ها بعد از اتمام جنگ که از قافله همرزمان شهیدش جا مانده است، خود را مکلف می‌داند که باید برای این انقلاب و نظام گام بردارد و به همین  دلیل شروع به نوشتن خاطراتی می‌کند که یادآور آن روزهای سخت و بی‌رحم است.

 

سال‌ها بعد از آن جنگ سخت که بعضی از همزمان خود را از دست می‌دهد، دست به قلم می‌شود و از دستی سخن می‌گوید که آن روزها بر سر او و همرزمانش کشیده شد؛ آن هم «دست خدا»

 

در این خاطرات از روزهای دوست داشتنی که در لباس چوپانی در روستا و کارگری در تهران داشته، سخن می‌گوید تا زمانی که با عشق درونی به امام(ره) لباس رزم پوشیده و به میدانی بزرگ پا نهاده و درگیر روزهای دردآوری می‌شود تا در کشاکش آن درد گم شده و «دست خدا» را می‌یابد.

 

حال بعد از دو سال که از چاپ و رونمایی این کتاب می‌گذرد، باز هم در بخش تولیدات دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری امور استان‌ها و مجلس جایزه ویژه در بخش خاطرات خودنوشت به کتاب «دست خدا» داده و باز هم افتخاری به افتخارات اسدآباد اضافه می‌شود؛

 

 البته کتاب این بزرگمرد تاریخ جنگ در شهر خودش گمنام است و این یک ضعف بزرگی است که به مسئولان فرهنگی ما برمی‌گردد؛

 

متأسفانه برنامه‌ای در خور و شأن این رزمندگان جا مانده از قافله شهدا گرفته نمی‌شود که در آن برنامه‌ها این چنین اثراتی از نویسندگان به نام شهرستان معرفی و شناسانده شود تا شاید مخاطبان بیشتری از این کتاب بهره‌مند شوند.

 

ایشان علاوه بر افتخاری که در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ داشتند و بعد از آن با قلم خود ادای دین کردند، امروز نیز در جایگاه وکالت مشغول هستند و این هم افتخاری دیگر برای اسدآباد از آن رزمنده نوجوان دیروزی است.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal