آخرین اخبار

28. مرداد 1398 - 13:28   |   کد مطلب: 33277
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان:
عید غدیر در فرهنگ شیعی از جایگاهی والایی برخوردار است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: عید غدیر در فرهنگ شیعی از جایگاهی والایی برخوردار است چراکه در حقیقت شکوه عید غدیر، عظمت شکل گرفتن تشیع و چه بسا دین مبین اسلام است.

به گزارش آوای سیدجمال، سید مصطفی هاشمی در جشن بزرگ عید غدیر که در محل سالن همایش های مجموعه آبیاران برگزار شد، گفت:هجدهم ذی‌الحجه از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان است که دراین روز به دستور خداوند؛ امام علی(ع) به مقام خلافت و امامت منصوب شدند.

 

 وی همچنین افزود: عید غدیر در فرهنگ شیعی از جایگاهی والایی برخوردار است چراکه در حقیقت شکوه عید غدیر، عظمت شکل گرفتن تشیع و چه بسا دین مبین اسلام است.

 

در ادامه دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق  استان همدان؛ ضمن گرامیداشت عیدغدیر و تقدیر از برگزاری جشنی به همین مناسبت؛گفت: هدف از برگزاری این گونه برنامه ها زنده نگه داشتن غدیرمی باشد چرا که این عید عیدالله الاکبر است که باید گرامی داشته شود.

 

وی با اذعان به اینکه غدیر و اهداف والای آن باید در میان تمامی افراد جامعه و خانواده ها اشاعه یابد؛اظهارداشت:علامه امینی در مسیر نگارش کتاب "الغدیر" بخش اعظمی از ساعات شبانه روزی عمر خود را به این مهم اختصاص داد.

 

حجت الاسلام بهرامی بار دیگر ضمن تاکید براهمیت عید غدیر؛ خاطرنشان کرد:چنانچه هجدهم ذی الحجه امیرمومنان به عنوان وصی و جانشین پیامبر اکرم معرفی نمیشد؛همچین اتفاقی رخ نمی داد و تلاش های 23 سال پیامبر اکرم(ٌص) بدون نتیجه می ماند.

 

وی با بیان اینکه خداوند به پیامبر فرمود اگر رسالت را ابلاغ نکنی وظیفه ات را انجام نداده ای گفت: امام شناسی باید به عنوان یک اصل در زندگی ما  مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه مطابق روایات امامان 12 حق به گردن ما دارند؛ بیان کرد: از جمله این حقوق می توان به شناخت ائمه و پس از آن اطاعت از ایشان اشاره کرد.

 

دبیر شورای فرهنگی صنعت آب و برق  استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رشادتهای آزادگان؛ یادآور شد:آزادگان سرافراز پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به احتزاز درآوردند ضمن اینکه ارزش های دینی نیز در زمان اسارت آنان اشاعه یافت.

 

رییس بنیاد نهج البلاغه استان همدان هم در این مراسم ضمن تقدیر از مدیران صنعت آب و برق استان به منظور برگزاری جشن غدیر خم؛ گفت:برگزاری این نوع از برنامه ها به معنای همت گماردن در راستای ترویج معرفت و فرهنگ علوی است.

 

دکترطاهری با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ و اندیشه علوی  به معنای ترویج مقام والای انسانی است؛عنوان کرد: امیرالمونین نوری است که در آغاز خلقت بر پیشانی آدم درخشید.

وی با اذعان به اینکه متاسفانه ما نتوانستم اندیشه علی (ع) را به دنیا معرفی کنیم؛ بیان کرد: چنانچه اندیشه امیرمومنان برای اهل عالم معرفی گردد؛ یقینا  در شناساندن معارف علوی موفق تر خواهیم بود.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به اینکه امیرمومنان همواره در طول عمر شریفشان بر گرامی داشت مقام والای  انسانی تاکید داشتند؛ گفت: علی (ع) در سفارش به مالک اشتر؛ فرمودند؛ همواره به یاد داشته باش که تو بر مردمی حکومت می کنی که یا مانند تو مسلمان هستند و چنانچه مسلمان نیستند خلقت خداوند درعرصه آفرینش هستند.

 

طاهری تصریح کرد: شناساندن مقام والای امیرمومنان برای شیفته کردن همگان به علی (ع) کافی است.

 

وی در نهایت ضمن تقدیر از مدیران صنعت آب و برق در اشاعه فرهنگ علوی؛ عنوان کرد: ما نیز خودمان را در حمایت از برنامه های شما موظف می دانیم.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان فاضلیان نیز با اشاره به اینکه عید غدیر؛ اعظم و اکبرالعیاد است؛ گفت: در این روز دین اسلام به معنای اصلی کلمه تکمیل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان در ادامه با بیان اینکه عید ولایت برتر بر عید امامت و دیگراعیاد است؛عنوان کرد: روز عيد غدير، ولايت اسلامى-يعنى رشحه و پرتوى از ولايت خدا در ميان مردم تجسّم پيدا كرد و اين چنين بود كه دين كامل شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین همچنین به اعمال سفارش شده دراین روز اشاره کردوگفت: درعید سعیدغدیر خم به روزه گرفتن؛ ذکرصلوات؛زیارت امیرمومنان از بعید و قریب، خواندن دعای ندبه، پوشیدن لباس زیبا،عطر زدن، شاد کردن مومنین، هدیه دادن، اطعام ومصافحه تاکید شده است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم  از سادات و ایثارگران شاغل در ادارات زیرمجموعه صنعت آب و برق استان و همچنین شرکت کنندگان در مسابقه خطبه 193 نهج البلاغه ؛ تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal