آخرین اخبار

4. دى 1398 - 9:46   |   کد مطلب: 34422
سیدمصطفی هاشمی از بهره‌مندی 80 درصدی جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم و بهداشتی با بهره‌برداری از 5 مجتمع آبرسانی در روستاهای تابعه تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش آوای سیدجمال،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، از بهره‌برداری 5 مجتمع آبرسانی در روستاهای النجه گنجه، جنت آباد، چنار علیا، تازه کند نینج و تخت در شهرستان‌های رزن و اسدآباد تا پایان سال خبر داد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی منجسمی که در سال‌های اخیر ضمن تأمین اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی  و تخصیص اعتبارات استانی در این حوزه صورت گرفته، جمعیت روستایی استان از  آب شرب بهره‌مند خواهند شد.

 

 وی  با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان شامل یک هزار و 61 روستا است، افزود: هم اکنون درصد بهره مندی جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم 36/76 درصد است و این در حالی است ‌که ضریب آبرسانی در سطح روستاهای کشور در شرایط کنونی 76 درصد است.

 

هاشمی در ادامه با بیان اینکه با بهره برداری از این ۵ مجتمع 10 هزار و 540 خانوار در سطح روستاهای استان از آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند،  عنوان کرد: این تعداد معادل 57 روستا با جمعیت 40 هزار و 21 نفر است.

 وی بااشاره به آبرسانی سیار به برخی روستاها، گفت: از آنجا که در فصول گرم سال مصرف آب به اوج خود می رسد، در این ایام تعدادی از روستاها با تانکر، آبرسانی می شوند که البته  با کاهش دما  و پایین آمدن سطح مصرف شمار روستاهای آبرسانی شده با تانکر نیز کاهش می یابد.

 مدیرعامل آبفار استان همدان از دیگر دلایل آبرسانی با تانکر را آبرسانی در شرایط بحرانی و اضطرار دانست و افزود: همچنین در تعدادی از این روستا‌ها نیز از آنجا که بعضا آب شرب کیفیت چندان مطلوبی  به لحاظ طعم و مزه ندارد بنا به ضرورت آبرسانی با تانکر انجام می شود؛ اگرچه خوشبختانه سالانه از شمار روستاهای تحت آبرسانی سیار کاسته می شود و در سه سال اخیر 5 شهرستان استان به طور کلی از شرایط آبرسانی سیار خارج شدند.

وی در ادامه  با بیان اینکه سعی کردیم از مشارکت مشترکان در بهینه سازی مصرف آب استفاده کنیم، تصریح کرد: گفت: در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی آب آشامیدنی نیز با سرکشی مشترک با کارشناسان مرکز بهداشت استان، همواره کیفیت آب شرب را مورد بررسی قرار می دهیم.

هاشمی با اذعان به اینکه در بخش دیگری از خدمات ارائه شده به مشترکین، راه اندازی سامانه تلفنی1523 ( سامانه جامع ارتباطات مردمی) در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: این سامانه ضمن دریافت گزارشات مردمی؛ در حداقل زمان ممکن به شکایات واصله رسیدگی می کند.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از 10 هزار تماس در سامانه مذکور به ثبت رسیده است.

 مدیرعامل آبفار استان همدان درخصوص تقاضاهای ثبت شده مردم در این سامانه، گفت:  در حال حاضر سامانه 1523 به صورت متمرکز در سطح استان فعال است و از این طرق تمامی تقاضاها دریافت و با همکاری مدیر شهرستان، کارشناسان و پیمانکاران مرتبط، در مدت 24 ساعت بررسی و نتیجه نیز در تماس با مشترکین آبفار راستی‌آزمایی می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص انباشت مطالبات شرکت آبفار از مشترکین نیز گفت: از زمان تشکیل شرکت آب و فاضلاب روستایی در استان همدان تاکنون، حدود 6.9 میلیارد تومان مطالبه به ثبت رسیده است که سال گذشته با بهره‌گیری از سامانه پرداخت و وصول در محل توانستیم افزایش مطالبات را متوقف و حتی درصدی از آن را کاهش دهیم.

هاشمی افزود: در این روش مأمور شرکت آبفار با مراجعه به محل مصرف مشترک و قرائت کنتور، به طور هم زمان نیز قبض را به صورت چاپ  در محل تحویل مشترک می‌دهد، ضمن اینکه این امکان وجود دارد، مشترک در صورت تمایل، همان زمان از طریق دستگاه پوز(کار‌ت‌خوان سیار بانکی) هزینه آب مصرفی خود را پرداخت کند‌.

 وی همچنین قدردانی از همکاری صمیمانه مشترکین، عنوان کرد: با وصول هرچه سریع تر مطالبات، اجرای طرح‌های عمرانی مانند آبرسانی به روستاها، ساخت مجتمع‌های آبرسانی ، بهینه‌سازی و برو‌زرسانی شبکه های آب‌ روستایی امکان پذیر تر می شودو در حقیقت این مشترکان هستند که با پرداخت به بهنگام هزینه مصرف آب مصرفی، نقش موثری در بهبود خدمت رسانی خواهند داشت.

مدیرعامل آبفار استان همدان در بخش پایانی سخنانش در خصوص اعتبارات تخصیصی در سال جاری نیزداظهار کرد: همه ساله اعتبار مناسبی از سوی صندوق توسعه ملی به منظور بهبود وضعیت آبرسانی، تعمیر و نگهداری از شبکه آب روستایی، به استان اختصاص داده میشود که در سال جاری نیز مقدار اعتبار ملی اختصاص یافته در این حوزه چیزی در حدود 75میلیارد‌تومان می باشد که به دنبال تخصیص، این رقم به منظور اجرای طرح‌های عمرانی مختلف در حوزه آبفار استان هزینه خواهد شد.

ان

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal