آخرین اخبار

18. خرداد 1399 - 13:19   |   کد مطلب: 35919
بهنام‌رضا مخصوصی بعداز ایام تعطیلات و باتوجه مسافرتها و برگزاری مراسمات عروسی هر روز دو سه مثبت کرونایی در شهرستان داریم، گفت: احتمال خیز دوباره کرونا وجود دارد و نیاز به رعایت پروتکل بهداشتی است.

به گزارش آوای سیدجمال، رئیس علوم پزشکی شهرستان اسدآباد ستاد پیشگیری از کووید 19 این شهرستان با بیان اینکه از ۱۸ اردیبهشت ماه هیچ بیمار کرونایی بستری در شهرستان نداشتیم، اظهار کرد: وضعیت سفید اسدآباد براساس تصمیم کشوری اعلام شد که به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی، مراسمات ختم و عروسی در ابتدای پیک دوم و خیز دوباره شیوع ویروس کرونا هستیم.

 

وی با انتقاد از نحوه فاصله گذاری و نشستن اعضای ستاد کرونا شهرستان در جلسه، گفت: در این نشست تعدادی از اعضا ماسک نزدند و فاصله نشستن را رعایت نکردند که می طلبد ابتدا خود ما مسئولان نسبت به داشتن ماسک و رعایت بهداشت اقدام کنیم.

 

وی به افزایش بازار مسافرت ها اشاره کرد و گفت: بعداز ایام تعطیلات و باتوجه مسافرتها و برگزاری مراسمات عروسی هر روز دو سه مثبت کرونایی در شهرستان داریم.

 

رئیس علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نباید نماز جمعه در مناطق زرد برگزار شود، گفت: هیچ اداره ای ناظری را برای آموزش رعایت پروتکل بهداشتی در ادارات معرفی نکرده است.

 

وی با تدکید بر اینکه باید هر اداره ای موظف با انجام تست تب سنجی شود و سلامت کارکنان برای مسئول اداره مهم باشد، گفت: مرحله سوم غربالگری کرونا شروع شده که در صورت وجود بیمار مشکوک برای بستری و استفاده از دارو شناسایی می شود.

 

رئیس علوم پزشکی شهرستان اسدآباد با بیان اینکه نمی‌توانیم دوباره کسب و کار مردم را تعطیل کنیم، بنابراین باید آنها نسبت به رعایت بهداشت هوشمند شوند، گفت:  اگر تالارها، باشگاههای ورزشی و استخر در شهرستان بازگشایی شود، امار بیماران کرونا بالا خواهد رفت.

 

وی با بیان اینکه ۱.۵ درصد فوتی ناشی از کرونا در شهرستان داشتیم، گفت: این ویروس در بین خانم و اقا یکسان و بیشتر درگیری بیماران  در شهر بوده است.

 

مخصوصی با بیان اینکه ۸۶ درصد بیماران کرونایی از طریق تماس با افراد نبوده و بیشتر از طریق اشیا رخ داده، گفت: تنها ۴ درصد از پرستاران در بیمارستان اسدآباد به این بیماری مبتلا شدند.

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal