آخرین اخبار

18. تير 1399 - 10:59   |   کد مطلب: 36201
استخر شنای اسدآباد یکی از مطالبات به حق مردم که پس از ۲۶ سال پارسال با حضور آقای وزیر ورزش افتتاح شد، به مردم خدمات نداده، قسمت مهم از آن تخریب و به صورت دوباره کاری در حال ساخت است!

به گزارش آوای سیدجمال، استخر سرپوشیده اسدآباد که مزین به نام مبارک شهید «حاج قاسم سلیمانی» است، سال گذشته پس از ۲۶ سال مطالبه مردمی با حضور آقای سلطانی‌فر وزیر ورزش، مسئولان استانی و شهرستانی از استاندار و مدیرکل ورزش گرفته تا نماینده مجلس، فرماندار و امام جمعه دقیقا” ۱۹ بهمن ماه در دهه فجر به افتتاح رسید.

 

حمیدرضا رجبی سرپرست ورزش و جوانان اسدآباد مدتی بعد از افتتاح در گفتگویی با رسانه‌ها خبر آغاز فعالیت این استخر تازه تأسیس را در ۶ اسفند سال ۹۹ به طور رسمی اعلام کرد که با شیوع ویروس کرونا این اتفاق نیفتاد و بعداز گذشت پنجمین ماه همه‌گیری ویروس کرونا هنوز این استخر قابل استفاده نیست!

 

حال موضوعی که موجب شد بار دیگر مسئله استخر شنای دولتی را قلم‌فرسایی کنیم، این است استخری که با حضور مسئولان کشوری و استانی و شهرستانی در دهه فجر به افتتاح رسید و حتی چند نوجوان حرکات نمایشی شنا را در آن داشتند، هم اکنون بعداز ۵ ماه که از افتتاح آن می‌گذرد، بار دیگر کف استخر را برداشته تا دوباره بسازند!

گویا آن افتتاح در آستانه انتخابات تنها یک افتتاح نمایشی بوده و بس! حال باید دید که اگر این پروژه تکمیل بوده چرا بعداز ۵ ماه از افتتاح آن چنین اقدامی را انجام داده اند؟! و اگر پروژه ناقص بود چرا اصلا افتتاح شده ؟! و چرا در این شرایط سخت اقتصادی و بنا به گفته خودشان کمبود اعتبارات چنین هزینه ای را بر بیت‌ المال تحمیل می کنند.

 

کف استخر را برداشتیم تا دوباره بسازیم!

سرپرست ورزش و جوانان اسدآباد در این خصوص به خبرنگار ما، گفت: کف استخر کمی مشکل داشت، کل کاشی های آن را برداشته و سیمانکاری کرده اند و منتظرند که خشک شود و دوباره کاشی کاری را انجام دهند.

 

حمیدرضا رجبی ادامه داد: پروژه استخر شنای شهید سلیمانی یک پروژه ۲۰ و چند ساله است که در طول این مدت خاصیت خود را از دست داده و مطمئنا” با یک پروژه ۲ و یا سه ساله فرق می‌کند.!

وی با بیان اینکه ما پروژه استخر شنای شهید سلیمانی را به صورت موقت تحویل گرفتیم، افزود: ما برای افتتاح پروژه را تحویل نگرفتیم و تحویل آن پس از یکسال است که اگر ایراد و یا اشکالی در فضای استخر پدید بیاید، آن را برطرف کنند، البته در همان روزهای اول این ایرادات خود را نشان داد و پیمانکار موظف به رفع آن نواقص شد.

 

هزینه دوباره کاری در ساخت استخر برعهده پیمانکار است!

سرپرست ورزش و جوانان اسدآباد در پاسخ به این سؤال که دوباره کاری در ساخت استخر شنا بر عهده کیست آیا از جیب مردم نیست؟، گفت: این هزینه دوباره ساخت کف استخر برعهده پیمانکار است چراکه تحویل موقت انجام شده اما اگر پروژه را کامل تحویل گرفته بودیم، برعهده اداره ورزش بود، البته هزینه دیوارکشی محوطه و گاز استخر یک اعتبار جداگانه دارد.

 

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار که آیا قانون می‌گوید یک پروژه را افتتاح کنید بعد برای رفع نواقص آن دوباره تخریب و بازسازی انجام دهید؟ گفت: قانونش این است که استخر موقت تحویل گرفته شود و در طول یکسال اگر مشکلی داشت، پیمانکار برای رفع مشکل اقدام کند.

اداره ورزش: بهره بردار نبودیم و موقت تحویل گرفتیم!

رجبی با بیان اینکه فرماندار و کارشناس فرمانداری در جریان این امر است، گفت : اینکه چرا در آن زمان افتتاح شده در بحث کلان است و اما در مورد هزینه ها باید بگویم که هیچ کدان از هزینه ها بر عهده اداره ورزش و یا به قول شما بیت المال نیست، طبق قرارداد برعهده پیمانکار است، ما بهره بردار نیستیم و همچنان موقتا” تحویل گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه در صورتی که صور تجلسه ای امضا شده بود و ما استخر را کامل تحویل گرفته بودیم، حرف شما و همه مردم به عنوان اینکه چرا در بحث استخر کارشناسی نکرده و تحویل گرفتیم و هزینه دوباره بر دوش مردم است، صحیح بود اما اینکه چرا کارشناسی نشده در حد کلان است و کارشناسانی از استان و شهرستان به این پروژه ایراد گرفتند، به ما گفتند پروژه حاضر و داخل استخر قابل افتتاح است ما هم گفتیم چشم و افتتاحش کردیم!

 

چند سؤال بی جواب 

علی رغم صحبت های سرپرست اداره ورزش و امور جوانان شهرستان اسدآباد، همچنان چند سؤال مطرح است؛ اولا” اینکه هزینه ای که به پیمانکار داده می‌شود، از کجا تأمین می‌شود؟ مگر غیر از بیت المال است!

 

سؤال دیگر اینکه اگر اداره ورزش بهره‌بردار نبود، چرا در دهه فجر سال گذشته که منتهی به انتخابات می شد، این پروژه را افتتاح کرد؟ چرا مسئولان کشوری و استانی از وزیر ورزش تا استاندار بی‌توجه به این قضییه بوده و هستند؟

 

آقای سرپرست اداره ورزش اسدآباد در مصاحبه‌اش با رسانه‌ها گفته بود مردم از ۶ اسفند ماه می‌توانند از استخر شنا خدمات بگیرند، این در حالی است که با صحبت امروزشان که می‌گویند ما آن را تحویل موقت گرفته و بهره بردار نیستیم، همخوانی ندارد!

 

اما مسئله دیگر این است که با افتتاح استخر در ۱۹ بهمن ماه و وعده اداره ورزش برای آغاز فعالیت شنا از ۶ اسفند، دیگر زمانی برای استفاده مردم از این استخر فراهم نشد چرا که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و عملا استخر هم آغاز فعالیتش بازماند.

 

چطور می شود استخری که از آن استفاده ای نشد و خدماتی نداد، ایراداتش مشخص شود!؟ چطور آقایان بازرس بر آن نظارت کردند و حتی قبل از افتتاح کجای کار بودند که بعداز افتتاح به این نتیجه رسیدند که پروژه مشکل دارد؟!

 

امیدواریم در این شرایط اقتصادی و کمبود اعتبارات، پاسخی صریح و صادقانه به خاطر اقدامی که هزینه هنگفت بر دست بیت المال می‌گذارد، داشته باشند!

 

دادستان برای افتتاح نمایشی ورود کند

استخر شنای شهید حاج قاسم سلیمانی تنها استخر شهرستان ۱۱۰ هزار نفری است که سال ها به عنوان مطالبه به حق و جدی مردم مطرح بوده حال انتظار می رود که مسئولان با منطق و صادقانه دلیل افتتاح زودهنگام آن و هزینه ای که از جیب بیت‌المال می رود، را پاسخ دهند.

 

در پایان انتظار می‌رود، دادستان شهرستان اسدآباد به خاطر افتتاح نمایشی که با حضور مسئولان کشوری و استانی انجام شد، به عنوان مدعی‌العموم ورود کند که در این شهر چه خبر است، چرا مردم باید همه ضرر و زیان بی‌کفایتی، ناکارآمدی مسئولان و حتی استفاده از این ترفندها برای فریب مردم در انتخابات را بدهند؟!

 

استخر شنای شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۷۲ کلنگ زنی و در سال ۹۹ یعنی بعداز ۲۶ سال در آستانه انتخابات مجلس یازدهم به افتتاح رسید.

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal