آخرین اخبار

30. مرداد 1400 - 14:19   |   کد مطلب: 39812
حجت‌الاسلام ابوذر عباسی بابیان اینکه 22 مسجد در شهرستان اسدآباد وجود دارد که تاکنون دولت بودجه خاصی به آن اختصاص نداده، گفت: طبق نامه‌ای متولی اداره امور مساجد بر عهده نماینده ولی‌فقیه و سازمان تبلیغات اسلامی است و تنها ردیف بودجه این اماکن از طریق اوقاف داده می‌شود.

 حجت‌الاسلام ابوذر عباسی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال، با اشاره به اینکه 290 مسجد، حسینیه و تکایای غیررسمی در شهرستان موجود است، اظهار کرد: البته 195 مورد مسجد و حسینیه در سازمان اوقاف ثبت رسمی شده که از این تعداد 151 مسجد و 42 حسینیه و 12 امامزاده هستند.

 

وی با اشاره به اینکه درگذشته سازمان اوقاف برای هیأت امنای مساجد حکم صادر می‌کرده، گفت: در قانون جدید نامه آمده است که متولی اداره امور مساجد بر عهده نماینده ولی‌فقیه و سازمان تبلیغات اسلامی است و تنها ردیف بودجه این اماکن از طریق اوقاف داده می‌شود.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد بابیان اینکه 22 مسجد در شهرستان اسدآباد وجود دارد که تاکنون دولت بودجه خاصی به آن اختصاص نداده، افزود: درصورتی‌که بودجه وجود داشته باشد، در زمینه نشر و تبلیغ معارف دینی، به مساجد کمک می‌کنیم.

 

وی بابیان اینکه ساخت‌وساز مساجد با مشارکت مردمی صورت می‌گیرد، گفت:البته در مسائل فنی ساخت مساجد اوقاف کمک می‌کند.

 

عباسی بابیان اینکه 4 مسجد برای تکمیل ساخت‌وساز در شهرستان نیاز به دارند ، افزود: بر اساس طرحی که ارائه شد، قرار است در کنار مساجد مجموعه‌های تجاری ساخته و از درآمد آن برای هزینه‌های جاری مسجد استفاده کنند.

 

وی یادآور شد: متولی اداره امور اماکن مذهبی اوقاف است اما اداره امور مسجد و تکایای مربوط به سازمان‌های مانند تبلیغات اسلامی و ائمه جامعه است.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal