آخرین اخبار

28. آذر 1401 - 11:04   |   کد مطلب: 43965
علی رغم نبود میدان تره بار؛
شور و وفور نعمت در بازار شو چله اسدآباد
در اسدآباد، اگرچه میدان تره بار نیست و باز هم بازاریان و کسبه مجبور بودند برای تأمین مایحتاج مردم از همدان و دیگر استانها اقدام کنند، امسال با شور و نشاطی دیگر از یک هفته قبل این قشر زحمتکش و پیش قراول، بازار یلدایی را گرم کرده و در انتظار مشتری اند، البته مردم هم معمولا" در ساعات مختلف و پایانی نزدیک به این شب رغبت بیشتری برای خرید دارند.

به گزارش آوای سیدجمال، شب یلدا یکی از شب‌های بلند سال و همیشه جاودان است که اگرچه با خود زمستان را به همراه دارد، اما نویدی برای بهار زندگانی است؛

در این شب که یکی از سنتهای ایرانیان برپاست، هر شهروند ایرانی به دنبال آن است سفره ای به پهنای دلی بزرگ برپا کرده و یک دورهمی راه بیندازد و صله‌رحمی و در کنار هم با صرف شیرینی و میوه و ... و قصه گویی و خاطره گویی از گذشته ها شبی خوش را بگذرانند.

در اسدآباد هم از دیرباز شب یلدایی با عنوان "شو چله" شناخته شده و بازار آن در بسیاری از منازل مردم با برپایی دورهمی‌ها گرم است.

برای این دورهمی‌ها بازاریان و کسبه که قشری زحمتکش و پیش قراول در عرصه های مختلف هستند، از چند هفته قبل علی رغم آنکه ین شهر هنوز میدان تره بار ندارد، مجبورند میوه و خشکبار را از همدان و دیگر نقاط استانها فراهم کنند.

 

سری به بازار این شهر زدیم، بازارشان رنگارنگ و شور و نشاط در آن موج می‌زند، از لبو کدو و هندوانه، انار، پرتقال،خرمالو، سیب، لبو، نارنگی و میوه و نارگیل گرفته تا خشکباری چون تخمه و گردو و کشمش و....

تصاویری در این زمینه ببینید؛
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal