آخرین اخبار

8. مهر 1403 - 8:11   |   کد مطلب: 48500
در دل اخبار تلخ و اتفاقات مصیبت‌بار این روزها، همچنان در کنارتان هستیم تا از دل این تلخی‌ها، اخباری را به گوشتان برسانیم که تا حدی می‌توانند از بار غمتان کم کند، پس مثل همیشه کنارمان بمانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، به نقل از فارس در این بسته خبری همواره برایتان از حال خوب و تلاش برای خوب‌بودن گفته‌ایم؛ از اینکه روزهای سخت، ماندنی نیست و به لطف ایثار و مقاومت بالاخره فَإِنَّ مغَ الْعُسْرِ یُسْرًا اتفاق می‌افتد و نه‌تنها سختی‌ها به پایان می‌رسد، بلکه خداوند نیز پاداش آن را می‌دهد. حکایت، حکایت امروز مردم مظلومی است که با سلاح قدرتمندی به نام مقاومت، رژیم خون‌خواه صهیونیستی را به جنون رسانده‌اند و گرچه با شهادت سید حسن نصرالله، روزهایی تلخی را تجربه می‌کنند، اما همچنان استوار ایستاده و برای احقاق حقوقشان تسلیم غاصب‌گران نمی‌شوند. چه بساکه رهبر انقلاب نیز روز گذشته در بخشی از پیامشان فرمودند: «اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت جهت بخشید، با فقدان او نه‌تنها از میان نخواهد رفت که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیش‌تر خواهد یافت. ضربات جبههٔ مقاومت بر پیکر فرسوده و روبه‌زوال رژیم صهیونی، به حول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد.»
«خدایا بقیه عمر مرا بگیر و به عمر آقا اضافه کن!»
«من دعا نمی‌کنم خدایا از عمر من کم کن و به عمرِ حضرت آقا اضافه کن، نه! می‌گویم خدایا بقیهٔ عمرِ مرا بگیر و به عمرِ ایشان اضافه کن، چرا که او عمودِ بلندِ خیمه است!» آنچه خواندید؛ بخشی از صحبت‌های شهید حسن نصرالله است که تک‌تک کلماتش نشان از روح بزرگ سید مقاومت دارد و جانی که حاضر بود به‌راحتی ارزانی کند تا مقاومت به پشتوانه رهبر معظم انقلاب، زنده بماند. بی‌شک همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند: «فیض شهادت پس از این همه مجاهدت، حق مسلم او بود»؛ هیچ سرنوشت دیگری برای این مرد بزرگ متصور نمی‌شدیم و حالا نیز فقط می‌توانیم به قول رهبرمان بگوییم: «سید مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت.» پس هیچ جمله‌ای برازنده‌تر از این نیست که بگوییم شهادتت مبارک سید مقاومت.
مردم ایران باز هم پای‌کار مقاومت
پس از وقوع یک حمله تروریستی دیگر و به خون کشیده‌شدن لبنان، مردم کشورمان که از کیلومترها دورتر قلبشان برای مردم مظلوم می‌تپد، بلافاصله پا به صحنه گذاشتند و انزجارشان را از رژیم غاصب اسرائیل اعلام کردند تا همین دیروز که خبر رسید سید حسن نصرالله نیز به جمع دیگر شهدای مقاومت پیوسته است. سنگینی مصیبت به‌قدری بود که مردم خوب ایران، تاب ماندن در خانه نداشتند و با اجتماع در اماکن و شهرهای مختلف، این حمله تروریستی را محکوم کردند. از حرم حضرت معصومه (س) و حرم امام رضا (ع) گرفته تا اراک، ایلام، اصفهان، بیرجند، سمنان، اهواز، شیراز، تبریز، تهران و. . . ؛ مردم تهران دیروز در حالی اجتماع «آغاز نصرالله» را باشکوه برگزار کردند که حتی شدت باران نیز جلودارشان نبود. عکس‌هایی که در بالا می‌بینید فقط قابی کوچک از همدلی مردم کشورمان با لبنان مظلوم است.
آزادی ۳ زندانی با یک خیر خانوادگی
وقتی در یک خانواده، پدر و مادر در کار خیر پیشقدم باشند،خواه‌ناخواه فرزندان نیز با الگوبرداری از بزرگ‌ترها در همان مسیر قدم برمی‌دارند و روزی مثل حالا می‌شوند بانی خیر و خالق یک اتفاق خوب؛ درست مثل مادر خیر و ۳ فرزندش که از قهرمانان بسته خبری امروز ما هستند. موضوع ازاین‌قرار است که یک بانوی تهرانی با بخشی از ارثیه خانوادگی خود که به فرزندانش اختصاص داده بود، بدهی سه زندانی غیرعمد را پرداخت کرد. این بانو و ۳ فرزندش قصد داشتند مبلغی از این ارثیه دریافتی را صرف امور خیر کنند که نهایتاً انتخاب آن‌ها، کمک به آزادی زندانیان بود، بنابراین با پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان، شرایط آزادی ۳ زندانی جرائم مالی را مهیا کردند تا این افراد درحالی‌که نه خود و نه خانواده‌هایشان امیدی به آزادی نداشتند، به آغوش خانواده بازگردند. خبرخوب دیگر از دل همین خبر این است که این بانوی خیر تصمیم گرفته هر سال تا وقتی زنده است با حقوق بازنشستگی خود و مستمری همسر مرحومش، سالی یک یا دو زندانی را آزاد کند.
گرامیداشت یاد شهدا با خدمات پزشکی رایگان
گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس به‌قدری برای مردم قدرشناس کشورمان مهم است که برخی‌ها برای ادای احترام به این شهدا و ادای دین به مردمی که پای آرمان‌های شهدا ایستاده‌اند، از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند و حتی لباس خدمت می‌پوشند تا به‌طور جهادی و بدون هیچ‌گونه چشمداشتی، قدمی برای رضای خدا و بندگانش بردارند؛ مثلاً همین گروه‌های جهادی که به از هر مناسبتی، بهانه‌ای برای خدمت دست‌وپا می‌کنند و این‌بار هم به یمن هفته دفاع مقدس دست‌به‌کار شده و به روستای گلی از توابع بجنورد رفته‌اند تا به اهالی این روستا خدمات پزشکی رایگان ارائه دهند. طرح کاروان سلامت در روستای «گُلِی» با حضور بیش از ۱۵ پزشک، پرستار و داوطلبان اجرا و خدماتی از جمله ویزیت پزشک، دارو، خدمات پرستاری، خدمات روان‌شناسی و مشاوره، آموزش خدمات بهداشتی و همچنین زبان انگلیسی به مردم کم‌برخوردار روستا ارائه شد که این اقدام، لبخند را بر لبان روستاییان نشاند.
عشقی که آوازه‌اش در تاریخ می‌ماند
«در این خاک در این خاک در این مزرعه پاک، به جز مهر به جز عشق دگر تخم نکاریم»؛ ضمن گرامیداشت روز مولوی، بسته خبری امروزمان را با پیامی از همین بیت به پایان می‌رسانیم. گرچه تلخی اخبار این روزها و مصیبت شهدای مقاومت، حسابی حال دلمان را خراب کرده؛ اما این احوال نشان از پیوند و مهری عمیق میان مسلمانان دارد. مهری که تک‌تک مردم ایران هیچ‌گاه نه از ملت خود دریغ کرده‌اند و نه از ملت‌هایی که مورد ظلم واقع شده‌اند و همین عشق است که آوازه‌اش برای همیشه در تاریخ می‌ماند، پس مراقب مهربانی‌هایتان باشید!
 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal