آخرین اخبار

16. مهر 1403 - 10:40   |   کد مطلب: 48544
ایستگاه زمینی ارتباطات ماهواره‌ای شهید قندی اسدآباد در شورای ملی ثبت آثار تاریخی،فرهنگی میراث دفاع مقدس، ثبت ملی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آوای سیدجمال»، مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به ثبت این اثر در حوزه دفاع مقدس در فهرست آثار ملی کشور، گفت: دفاع مقدس به عنوان یکی از مهمترین و پربارترین دوران تاریخی جمهوری اسلامی ایران، در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از ایستادگی و مقاومت مردم در برابر تهاجم و تجاوز خارجی به ثبات و پایداری کشور تبدیل شده است.

محسن معصوم علیزاده یکشنبه ۸ مهرماه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به دلیل چندین عامل مهم است، به طوری‌که دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده است که ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این رابطه گفت: اداره‌ شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این جلسه دو اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید .

حمیدرضا حیدری افزود: ایستگاه ماهواره‌ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفته بود به ثبت ملی رسید.

لازم به توضیح است در این حملات چند نفر از پرسنل این ایستگاه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal