آخرین اخبار

26. آذر 1394 - 19:07   |   کد مطلب: 29656
در نظر برخی از نخبگان سیاسی صاحب قدرت دولتی ، باید میان مظلومین تفکیک قائل شد ! شاید برخی از قربانیان ترور مهمتر از بقیه باشند !

به گزارش آوای سیدجمال، ابراهیم یعقوب زکزاکی 5 مه 1953 در زاریای نیجریه متولد شد ، ابتدا مالکی مذهب بود تا این که خورشید پرفروغ انقلاب (امام خمینی رحمه الله علیه) را اولین بار در پاریس ملاقات کرد و شیفته ی امامِ امت شد . انقلاب که پیروز شد در دانشگاه زاریا دانشجوی اقتصاد بود ، سال 1980 به عنوان دبیر کل دانشجویان مسلمان آفریقا به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و دوباره به دیدار حضرت امام رفت و شیعه شد.

نیجریه 170 میلیون نفر جمعیت دارد ، 60 درصد کل جمعیت این کشور را مسلمانان تشکیل می دهند که از این مقدار حدود 7 میلیون نفر شیعه ی عثنی عشری هستند .

اغلب شیعیان نیجریه یا تازه مسلمانان هستند و یا مسلمانان نو شیعه ، همه ی اینها را شیخ زکزاکی مرید امام خمینی رحمه الله علیه یک تنه و تنها شیعه کرده است . تحت تأثیر فعالیت های شبانه روزی و فرهنگیِ شیخ زکزاکی، عشق به انقلاب اسلامی ، امام خمینی و امام خامنه ای به قدری قوت گرفته است که مردم نیجریه ، شیعیان این کشور را «خمینیون» می نامند .

موفقیت های شیخ زکزاکی در جذب مسلمانان و تازه مسلمانان نیجریه به مکتب ناب اهل بیت علیهم السلام و انقلاب اسلامی ایران موجی از خشم و کینه و نفرت را در دل وهابیت کور و صهیونیست های کودک کش ایجاد کرد ، بغضی که جریان وهابی ، صهیونیستی از شیخ و شیعیان نیجریه به دل داشته و دارند موجب شد تا در روز قدس سال 2014 گروهک تکفیری بوکوحرام با گلوله های اسرائیلی به اجتماع مسلمانان حمله کند ، 34 نفر را به شهادت برساند و 180 نفر را زخمی کند که احمد ، حمید و محمود فرزندان شیخ زکزاکی نیز جزء شهدای این حمله تروریستی بودند. پس از این حادثه ی تروریستی ، خون شهدای مظلوم روز قدس موجب شد تا محبوبیت شیخ و علاقمندی به تفکر انقلاب اسلامی در بین مسلمانان نیجریه مضاعف شود . اما متأسفانه ماشین ترور صهیونیستی- وهابی بار دیگر در روز 22 آذر 1394 (13 دسامبر 2015) روشن شد و دست نشاندگان صهیونیست ها در ارتش نیجریه وحشیانه به شیعیان مظلوم زاریا حمله ور شدند و جمع کثیری از مردم بی دفاع را به شهادت رساندند و تعداد بی شماری را نیز زخمی کردند که منابع خبری احتمال می دهند پسر شیخ زکزاکی هم جزء شهدا باشد که البته این خبر هنوز تأیید نشده است .

سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی یک محور مهم و لایتغیر داشته و دارد : «دفاع از مسضعفان عالم» . مهم نیست این مستضعف شیعه باشد یا سنی ، اهل کتاب باشد یا نه ، اصلاً دیندار باشد یا بی دین ، هرجا فریاد هل من ناصر مظلومی بلند بوده است جمهوری اسلامی ایران در سطح عالی ترین مقامات سیاسی این استغاثه را لبیک گفته ، ترور در قاموس تفکر شیعه و انقلاب اسلامی همیشه محکوم بوده و هست و مستکبرین عالم می دانند انقلابی که پشتوانه ی آن معارف اهل بیت علیهم السلام است هرگز دست به ترور نمی زند و در طول تاریخ ، خود همیشه قربانی تروریسم بوده و هست .

برای مکتب امام خمینی رحمه الله علیه فرق نمی کند قربانی تروریسم کور بین المللی ، چشم آبی های فرانسه باشند یا مردم نیویورک در 11 سپتامبر ، مسلمانان افغانستان باشند یا مسلمین مظلوم میانمار ، شیعیان بی پناه آذربایجان باشند یا برادران و خواهران اهل سنت در عراق ، مکتب امام خمینی و نایب بر حقش امام خامنه ای همیشه مدافع مظلوم بوده و هست ، اما شاید در نظر برخی از نخبگان سیاسی صاحب قدرت دولتی ، باید میان مظلومین تفکیک قائل شد ! شاید برخی از قربانیان ترور مهمتر از بقیه باشند ! چشمانشان آبی باشد ، رنگ پوستشان سفید ، توسعه یافته باشند و مدرن ، درآمد سرانه شان بیشتر باشد و بنیان اقتصادی شان متکی بر لیبرالیزم ، اصلاً شاید آنها بشر تر هستند و باید پشت دیوار سفارتشان تا صبح شمع روشن کرد و بر مظلومیتشان گریست و گریبان چاک کرد و باید با رئیس جمهورشان تماس گرفت و صمیمانه تسلیت گفت ! شاید اگر زاریا هم برج ایفل میداشت لااقل به قدر یک تماس تلفنی شهدای مظلومش ارزش می داشتند. درود بی کران بر ارواح طیبه ی شهدای زاریا و درود بی کران بر شاگرد مظلوم مکتب امام خمینی رحمه الله علیه شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی حفظه الله .

مصطفی ترکاشوند – کارشناس سیاسی

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal