آخرین اخبار

17. دى 1397 - 14:22   |   کد مطلب: 31850
یادداشت/احمدکاظمی
چرا خدا؟!
یک نویسنده نوشت: یکی از خصیصه های انسان این است که تقصیر نتایج بد در زندگی را به گردن دیگران بیاندازد

به گزارش آوای سیدجمال، احمدکاظمی نویسنده کتاب نشانی در کانال تلگرامی خود با اشاره به سوره نساءآیه ۷۹، نوشت: در این آیه آمده است ما أَصَابَكَ مِنْ حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَمَا أَصَابَكَ مِن سَيِّئَةٍ فَمِن نَّفْسِكَ...یعنی ﻫﺮ ﭼﻪ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﻧﻴﻜﻮﻳﻰ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺭﺳﺪ ﺍﺯ ﺟﺎﻧﺐ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﺑﺪﻯ ﺭﺳﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺩِ ﺗﻮﺳﺖ،...

 

یکی از خصیصه های انسان این است که تقصیر نتایج بد در زندگی را به گردن دیگران بیاندازد این صفت تا بدانجا پیش میرود که انسان تقصیر بعضی از اتفاقات را به خداوند مهربان نسبت میدهد.

 

صد البته هدف از خلقت انسان همان اراده خداوند بر آزمایش اوست و برای آزمایش حتما امتحاناتی از طرف خداوند برای بنده اش در نظر گرفته میشود اما امتحانات خداوند در حد ظرفیت اوست.

 

این دور از انصاف است که همه مشکلات را از جانب خداوند بدانیم برای مثال دو راننده با دو اتومبیل در حال رانندگی هستند یکی کمربند را بسته است و دیگری توجه ایی به بستن کمربند ندارد در تصادف مشابه آنکه صدمه شدید نخاعی دیده است هرگز نباید بگوید "چرا خدااا؟

 

اتفاقات بسیار بد در زندگی ناشی از تصمیمات نابخردانه انسان است چرا که از طرف خداوند نیکویی هاست که به سمت انسان میاید حتی آن امتحانات هم منبع بی انتهای خوبی های ماندگار است

 

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal