12. مرداد 1398 - 14:14   |   کد مطلب: 33101
عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی در کانال خود نوشت: ترامپ باید بداند روند شکست ایران هم در جنگ و هم در مذاکره به اتمام رسیده است.

به گزارش آوای سیدجمال، ترامپ رییس جمهور آمریکا گفته است ایران در هیچ جنگی پیروز نشده ولی در هیچ مذاکره ای شکست نخورده است.!

 

غلط بودن سخن ترامپ روشن و مبرهن است! و شاید هم نوعی دانه پاشیدن برای فریب است.

 

ایران بارها در جنگ پیروز شده  و هم شکست خورده  و اما اغلب  در مذاکره  شکست خورده است.

 

ایران در قرن نوزدهم هم در جنگ شکست خورد هم در مذاکره با روسیه تزاری و نیز در جنگ و مذاکره با انگلستان که منجر به جدایی افغانستان شد.

 

ایران اما در جنگ ایران وعراق علی رغم  کمک همه جانبه آمریکا ، غرب و ارتجاع عرب پیروز شد. نه اروند رود از ایران جدا شد نه خوزستان عربستان شد نه جزایر سه گانه از حاکمیت ایران خارج شد.!!

 

ایران درجنگ با داعش تحت حمایت آمریکا و حکام عرب پیروز شد. ایران در سوریه پیروز شد و نشانه های پیروزی در یمن  نیز هویدا است.‌

 

برعکس، این آمریکا است که برای برانداختن نظام اسلامی ایران در چهل سال گذشته شکست خورده است. آمریکا است که از گروه طالبان پس از ۱۷ سال حضور در افغانستان شکست خورره و اکنون در پی خروج از افغانستان درتوافق با طالبان است.

 

آمریکا  به اعتراف مقامات این کشور در عراق شکست خورد و این دوستان ایران بودند که در عراق حاکم شدند اما ایران با داشتن اهرمهای قدرت، در مذاکره برجام شکست خورد. و با دادن امتیاز های فراوان چیزی به دست نیاورد. اما ترامپ باید بداند  روند شکست ایران هم در جنگ و هم در مذاکره به اتمام رسیده است.

 

اگر غرب به تعهدات نیم بند خود در برجام پایبند نماند ایران به کاهش تعهدات خود در برجام ادامه خواهد داد واگر  روزگاری مذاکرات جدیدی  شکل بگیرد در سطحی بالا تر از برجام خواهد بود‌. و ایرانیان به چیزی شبیه آنچه در برجام به ایران داده شده قانع نخواهند شد.

حسن رحیمی روشن عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی

انتهای پیام/ن

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal