آخرین اخبار

11. تير 1399 - 12:48   |   کد مطلب: 36138
اساسا" قربانی نمودن معنویت و اخلاق یا به عبارت دیگر ضدیت با آن به عاملی جهت بالابردن درآمد تبدیل شده و کشورهای جهان سوم هم به عنوان بخشی از مخاطبان از آسیب های آن در امان نیستند.

به گزارش آوای سیدجمال، در پاسخ به چرایی قرار گرفتن رسانه در اختیار کانون های ضد معنویت و اخلاق باید ابتدا به این نکته توجه کنیم که اساسا ورود آنها در حوزه رسانه پیش از سایرین بوده و با فراهم نمودن زیرساخت های لازم، به تولید کنندگان و برنامه ریزان این عرصه تبدیل شده اند.

 

جالب توجه است که بزرگ ترین موتورهای جستجوگر از قبیل گوگل، بینگ، یاهو و ... همگی در انحصار کشورهایی نظیر امریکا بوده و نفوذ صهیونیسم در آنها غیر قابل انکار است؛ حتی شبکه های پیام رسان اجتماعی محبوب همچون فیس بوک، یوتیوب و واتس اپ هم وضعیتی نسبتا مشابه دارند.

 

هفت غول رسانه ای جهان که بیشتر در تولید محتوا فعالیت می نمایند، به ترتیب میزان درآمد شامل کامکست، والت دیزنی، فاکس قرن بیست و یکم، تایم وارنر، سی بی اس، ویاکام و اسکای برودکستینک می باشد.

 

 میزان سود دهی این بنگاه های رسانه ای گاهی به چند ده میلیارد دلار در سال می رسد و معنویت و اخلاق هم قربانی کسب حداکثر سود به عنوان اولویت فعالیت آنها می‌گردد.

 

اساسا قربانی نمودن معنویت و اخلاق یا به عبارت دیگر ضدیت با آن به عاملی جهت بالابردن درآمد تبدیل شده و کشورهای جهان سوم هم به عنوان بخشی از مخاطبان از آسیب های آن در امان نیستند.

 

لذا به نظر می رسد مهم ترین راهکار جهت مصون ماندن از این تهدیدات رسانه ای که امروز نمود اصلی آن در فضای مجازی است، تغییر از جایگاه دانلود کننده به آپلود کننده می باشد.

 

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب می فرمایند: "ابزار‌های رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون‌های ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق نهاده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دل‌های پاک جوانان و نوجوانان و حتّی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزار‌ها را به چشم خود می‌بینیم. دستگاه‌های مسئول حکومتی در این باره وظایفی سنگین بر عهده دارند که باید هوشمندانه و کاملاً مسئولانه صورت گیرد؛ و این البتّه به معنی رفع مسئولیّت از اشخاص و نهاد‌های غیرحکومتی نیست. در دوره‌ی پیش رو باید در این باره‌ها برنامه‌های کوتاه مدّت و میان مدّت جامعی تنظیم و اجرا شود."

 

امروز غفلت از قابلیت های فضای رسانه می تواند امنیت یک کشور را در ابعاد مختلف به مخاطره بیفکند. بنابراین حضور قدرتمند، فعال و تاثیرگذار در این حوزه بسیار حائز اهمیت می باشد.

هادی بختیاری

 

انتهای پیام/ن

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal