آخرین اخبار

17. تير 1399 - 10:42   |   کد مطلب: 36194
در روزهایی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند یا بهتر بگوییم دست و پنجه شان می شکند؛ این ادبیات فرار از مسئولیت نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند بلکه "زخمی روی نمک" است!

به گزارش آوای سیدجمال، بهترین دفاع حمله است. اگر این عبارت با فرهنگ اصطلاحات سیاسی معادل سازی شود شاید بتوان آن را فرار رو به جلو هم نامید. یعنی وقتی مسئولی بالاجبار بر صندلی داغ "ارائه پاره ای از توضیحات" جلوس نموده و خود را دست خالی و در مظان اتهام می بیند به ناچار با یک چرخش استراتژیک در گفتار و با بزرگنمایی، سیاه نمایی، برجسته سازی، مقصر انگاشتن سایرین و برخی حرکات و ترفندهای پوپولیستی و عوام فریبانه تریبون حاشا را در اختیار می گیرد و چنان میدان داری کرده و توپ تقصیر را در زمین دشمنان می اندازد که گویی می باید دیگران به یُمن فتح الفتوحات او قیام نموده و کلاه از سر برمی داشته اند.

 

سرآخر نیز با استفاده از عباراتی همچون "ان شاالله"، "به امید خدا"، "به فضل خدا" و ... زمان برون رفت از مشکلات را به آینده نامعلوم حواله می دهد.

در روزهایی که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند یا بهتر بگوییم دست و پنجه شان می شکند؛ این ادبیات فرار از مسئولیت نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند بلکه ((زخمی روی نمک)) است!

 

شاید اگر در این ایام کرونا زده اقتصاد و معیشت نخور و بمیر برخی از مردم، تعدادی از مسئولین قامت غرور و تکبر برخاسته از بی تدبیری خود را خم می کردند و به جای به کار بردن عبارات عوام فریبانه، از مردم عذرخواهی نموده یا استعفا می دادند اندک مرحمی و بارقه امیدی بر دل رنج کشیدگان می شد اما گویی صندلی های مسئولیت را مادام العمر به نام عده ای قباله نموده اند و حتی اگر همگان بر بی کفایتی‌شان مهر تائید بزنند در نهایت نشیمنگاه آنها محل دیگری را اختیار نموده و همچنان با همان قدرت بر اسب بی تدبیری می تازند.

هادی بختیاری

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal