آخرین اخبار

10. مهر 1399 - 14:15   |   کد مطلب: 37001
در این یادداشت به ارتباط بین غدیر و کربلا پرداخته شده است.

به گزارش آوای سیدجمال، "جفای بزرگی است اگر هدایت و ولایت را حکومت این جهانی تعبیر و تفسیر کنیم."حکومت این جهانی ؛مگر حکومت آن جهانی هم داریم !!!حکومت فقط در دنیای مادی معنی دارد و الا همه می دانیم که حاکم مطلق خداست و پیامبران و امامان خلیفه ای از جانب پروردگارند.اصلا گیرم امیرالمومنین ولایت جهان دیگر را داشت در دنیایی که بهشتی‌ها به پاس اعمال خوبشان و جهنمی ها به علت نافرمانی پروردگار در جایگاهی که باید نشسته‌اند ولایت امیرالمومنین به چه کارشان می آید این ولایت باید در دنیا باشد تا باعث هدایت شود والا در آخرت که دیگر تکلیف همه روشن است .

 

"کافی است نهج البلاغه را ورق بزنیم تا نگرش امام را به حکومت دریابیم."این جمله تنها نقطه اشتراک ماست با نویسنده محترم ؛فقط گویا خوانش ما با برداشت ایشان تفاوت دارد آن هم از زمین تا آسمان .بسیاری از خطبه های نهج البلاغه سراسر درد است و اعتراض به حقی که پایمال شده.لطفا خطبه شقشقیه را از نو بخوانید .از قضا امیرالمومنین خلافت و حکومت را بیش از دیگران حق خود می دانست " دانسته اید که من از دیگران به خلافت سزاوارترم .

 

"درد علی این نبود که حکومت را از او ستاندند." پس درد علی چه بود فریاد دختر رسول الله برای چه به آسمان بلند شد آیا قطعه باغی که تمام عواید آن صرف امور مردم می شد باعث شد دختر رسول الله با خشم به مسجد رود و خطبه بخواند و یا بر در خانه مهاجر و انصار رود و سخن پیامبر را به آنان یادآوری کند .درد علی حکمرانی نبود علی می دانست که اگر حکومت به دست نا اهلان بیفتد اسلام پوستین وارونه ای می شود و راه دیگری می رود .درد امیرالمومنین برای صرف حکومت خود نبود اما امیرالمومنین علی علیه السلام می دانست کسانی بر مسند حکومت می نشینند که اسلام را از جایگاه اصلی خود منحرف می کنند و مسلمانان را تا قرن ها به عقب می رانند و رسوم جاهلی را دوباره زنده می کنند.

 

"غدیر که آمد، مسلمین دانستند که با اشارات ولی معنوی شان می توانند رستگار شوند. مسئله ی علی، رستگاری بود  و نه حکومت." آری مسئله علی رستگاری بود و نه حکومت اما امیرالمومنین علی علیه السلام می دانست فقط در سایه حکومت علوی رستگاری مسلمانان محقق می شود و اسلام واقعی فرصت ظهور و بروز پیدا می کند.

 

آنچه که واضح است این مطالب و مطالب مشابه آن در پی کمرنگ کردن مسئله امامت هستند و در راستای شعار جدایی دین از سیاست و تفاوت قائل شدن بین حکومت و ولایت ، همان هدفی که از ابتدای حکومت بنی امیه و بلکم پیش تر در افکار عمومی مسلمانان پایه ریزی شد و تا به امروز در قالب های مختلف هر بار به شکلی نمود پیدا کرده .اما شیعه امیرالمومنین حیدر نباید باز هم از این داستان تکراری و از این حیله مکرر ، بازی بخورد چرا که سراسر نهج البلاغه آکنده است از جملاتی که علی علیه السلام بارها  و بارها به حق حکومت و خلافت خود و برتری اش بر سایرین اشاره کرده است.

 

عده ای می خواهند با برجسته کردن بعد زهد و تقوای امیرالمومنین منکر حق حکومت و ولایت امیرالمومنین شوند و با تکیه بر مسئله بیزاری جویی حضرتش از دنیا حکم می دهند که علی اصلا حکومت نمی خواست در شان علی نبود برای دنیای مردم ، عقبای خود را فدا کند و چه شعار فریبنده ای .هیهات که اگر شیعه باشی و و چنین تفکری را تایید کنی حکومت کوتاه امیرالمومنین هم چنین سخن باطلی را نشان نمی دهد .

 

مقام معظم رهبری در کتاب انسان 250 ساله اثبات می کند که هدف همه امامان از نسل رسول الله در مبارزات سیاسی ،تشکیل حکومت اسلامی  یا همان حکومت علوی بوده است " ائمه اطهار علیهما السلام همه شان به مجرد اینکه بار امانت امامت را تحویل می گرفتند،یکی از کارهایی که شروع می کردند یک مبارزه سیاسی بود ،یک تلاش سیاسی برای گرفتن حکومت .( انسان 250 ساله صفحه 26 )

 

عنوان مطلبم را گذاشتم از برکه غدیر تا گودال کربلا اما چرا ؟ چه ربطی دارند این دو به هم ؟ غدیر  عید ولایت است و عاشورا عزای شیعیان حسین ؟

 

عزیزان می خواهم بگویم مسلمانان یکبار غدیر را نادیده گرفتند و نتیجه اش شد تفرقه و ضعف و خسران دنیا و آخرت .اگر غدیر را پاس داشته بودیم امام حسین علیه السلام و یارانش آنطور مظلومانه به شهادت نمی رسیدند.اگر غدیر را نادیده نگرفته بودیم اسلام را به بیراهه نمی بردند .اگر غدیر را به فراموشی نسپرده بودیم اسلام ناب محمدی امروز در زندگی بشریت جاری بود و غدیر تنها یک کلمه است ؛ولایت .اگر ولایت پذیر بودیم امروز جهان اسلام گرفتار این همه مصائب نبود. حواسمان باشد مبحث ولایت و امامت اولین و برترین اعتقاد شیعیان است خودمان دیگر این نقطه قوت را با شبهه و نیرنگ کمرنگ نکنیم.

امروز که این مطالب را به اتمام می رسانم در ایام محرم قرار داریم و چقدر این دو به هم نزدیکند غدیر و محرم .گویا چشم بر هم زدنی بدون ولایت می شود عاشورا ،می شود کربلا و سرهای بالای نیزه‌ها  .
اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ
خدایا قرار ده زندگیم را زندگى محمد و آل محمد و مرگم را مرگ محمد و آل محمد
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى
زلیخا غلامی

انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal