آخرین اخبار

13. آذر 1399 - 13:01   |   کد مطلب: 37555
روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد:
اسدآباد از وضعيت قرمز كرونايی خارج شد
حسین سلیمانی از خروج اسدآباد از وضعیت قرمز کرونایی خبر داد و گفت: برای پيشگيری از موج اپيدمی كرونا بايد به سبك زندگی پايدار مقابله با كرونا رسيد.

به گزارش آوای سیدجمال، حسین سلیمانی، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد در یادداشتی نوشت: به دنبال اجرای محدوديت‌های پيش بينی شده از ابتدای آبان امسال و همكاری موثر مردم شهرستان اسدآباد و همه ادارات و نهادهای ذیربط، خوشبختانه شهرستان اسدآباد از وضعيت قرمز كرونايی خارج شده و هم اينك شهرستان در وضعيت نارنجی قرار دارد.

 

البته به رغم خارج شدن شهرستان اسدآباد از وضعيت قرمز، اعمال محدوديت‌های پيش بينی شده تا ۱۵ آذر در سطح شهرستان همچنان ادامه دارد و قرار است براساس نظر وزارت بهداشت، نحوه و شرايط اعمال محدوديت‌های جديد، ابتدای هفته آتی اعلام شود.

 

 

اجرای مطلوب محدوديت‌های پيش بينی شده در شهرستان از ابتدای آبان توسط مسئولین مربوطه، رعايت مولفه‌های بهداشتی از سوی مردم، پيشگيری و خودداری از برگزاری مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و برگزار نكردن مجالس عزا و عروسی از جمله عوامل موثر در تغيير وضعيت شهرستان از قرمز به نارنجی بوده است.

 

 

بزرگترين اتفاقی كه در زمينه اپيدمی‌های بيماری‌های تنفسی پيش‌رونده مصداق دارد، اين است كه اين اپيدمی‌ها همواره با هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به پروتكل‌های بهداشتی نظير؛ حضور در تجمع‌ها، نزدن ماسك و امثالهم مجدد، همانند آتش زير خاكستر روشن می‌شود.

 

 

برای پيشگيری از موج اپيدمی كرونا بايد به سبك زندگی پايدار مقابله با كرونا رسيد. همچنين بايد پذيرفت كه برای خريد ايمن به صورت الكترونيك و با كمترين تردد خدمات را دريافت كرد.

 

 

اولويت قرار گرفتن رعايت پروتكل‌ها، پذيرش موضوع ارتباط و ديدار با خانواده‌ها به ويژه سالمندان و افراد دارای بيماری زمينه‌ای از طريق فضای مجازی، درك مسئوليت اجتماعی ضرورت مراقبت از يكديگر بسيار با اهميت است.

 

 

بی شک استفاده از ماسك، تهويه و رعايت فاصله گذاری اجتماعی و توجه به شيوه نامه‌های ابلاغی به مقابله با كرونا در شرايط پايدار كمك می‌كند، اما غفلت و سهل انگاری مجدد در رعايت پروتكل‌های بهداشتی، موجب شكل گيری موج سنگين، شديد و بزرگتر از موج‌های قبلی كرونا می‌شود.

انتهای پیام/ن

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal