آخرین اخبار

16. مرداد 1400 - 10:32   |   کد مطلب: 39685
مشارکت نسبتا پایین مردم در انتخابات شوراها و رای پایین افراد منتخب نشانه ناراحتی مردم از مدیرانی است که ۸ سال کشور را به لبه پرتگاه کشانده اند و ملت را عاصی! بنابراین باید شورا با سپردن فرمان مدیریت امور شهری به دست شهرداری لایق، به دنبال رابطه برادری باشد تا کشمکش!

به گزارش آوای سیدجمال، فرمان شهر را بدست چه کسی بدهیم؟ انتخاب شهردار بسیار حساس و مهم است. رویگردانی مردم از دولت روحانی دارای پیام است. اولویت های مردم را باید به درستی تشخیص داد. آیا اولویت، دوچرخه سواری خانم ها و یا تغییر اسامی ۲۵۰خیابان است؟ خدمات اولیت دار کدام ها هستند؟ باید امید و اعتماد به شهر و مردم برگردد. سطح ناامیدی مردم بالاست.

 مشارکت نسبتا پایین مردم در انتخابات شوراها و رای پایین افراد منتخب نشانه ناراحتی مردم از مدیرانی است که ۸ سال کشور را به لبه پرتگاه کشانده اند و ملت را عاصی!

 وظیفه ما در دوران مجلس و دولت انقلابی سنگین تر است. باید برای انتخاب یک شهردار لایق و مردمی و انقلابی بسیار تکاپو کرد. باید با نهادها و نخبگان و نمایندگان مردم نشست و برخاست داشت و همدل و هماهنگ بود و گرنه یک جای امور خواهد لنگید!

 

 جریان انقلابی نمی پذیرد خطاهای گذشته تکرار شود و مرتب شهردار تغییر کند و دودش به چشم مردم برود. او باید صاحب خلاقیت و نوآوری باشد. مردم انتظار دارند بین شورا و شهردار برادری باشد تا کشمکش!

کیفیت خدمت رسانی باید به چشم مردم بیایید. فرصت های جدیدی باید خلق شود. چه اقدامات و خدماتی باید صورت گیرد؟ سیاهه آن کدام است؟ این کار شهردار و شورائیان است.

 

همه نیک می دانیم که خیری در کشمکش  نیست. نباید بیشتر از این روی اعصاب مردم راه رفت. مردم ۸ سال است چوب ناکارآمدی دولت مردان روحانی را می خورند. حرف ها باید به درد مردم بخورد.  مصاحبه ها نباید خالی باشد. تصمیمات باید کارگشا باشد. به طرح های جدید و نگاه های جدید نیاز است.

 

حکمرانی باید دانش-محور باشد تا فرد-محور. نگاه محله_محور یکی دیگر از  نیازهای شهر است. اگر به همه محلات توجه نشود، ما همچنان وارث دو گانه زشت دروازه غارها و زعفرانیه نشین ها خواهیم بود!

 

جریان خدمت را نباید چپ و راست کرد. رقابت برای خدمت مهم است نه این قبیله و آن قبیله! دعواها و شعارهای سیاسی باید دفن شود. باید مرتب به مردم گزارش کار داد. حاشیه سازی مقبول نیست. حاشیه ها باید به متن تبدیل شود. متن همان کیفیت خدمت است. نباید شهر را گران اداره کرد.

 

 کارها و تصمیمات شورا و شهردار باید داخل ویترین باشد. همه چیز شفاف باشد. دنبال شفافیت واقعی باشیم نه بازی شفافیت! ریشه مبارزه با فساد، شفافیت است.

 

شهردار باید کارآمد باشد و مدیریتش جهادی. بوروکراسی و کاغذ بازی خفن باید رخت بربندد. فرصت، فرصت بی نظیری است. هم مجلس انقلابی است، هم قوه قضاییه و هم دولت. صاحب نظران را باید پیدا کرد و از آنان یاری طلبید. مردم مدیر شایسته می خواهند. رقابت برای خدمت باید جای رقابت های سیاسی متعفن بنشیند. مصالح مردم نباید فدای مطامع جناحی گردد.

 

رویکرد و نگاه و امید مردم به جریان انقلابی است. شهردار خاکی و متخصص لازم داریم. ظرفیت های شهر بیشتر از مشکلات آن است. زمینه مشارکت مردم را باید فراهم ساخت.

 

 چهره زندگی شهری را باید عوض کرد. مسئله های شهر باید شناسایی و لیست گردد و سیاهه شود، سپس آنها را اولویت بندی نمود و چند مسئله اولویت دار را در دستور کار قرار داد.

 

 مدیر جهادی فرق ساعت ۸ و هشت و پنج دقیقه یعنی سیصد ثانیه را درک می کند چون دارای مهارک ادراکی است. مدیریت زمان حضور و غیاب نیست بلکه یکی از اجزای مهم مدیریت است.

 

مدیر شهر، آداب پیگیری و کنترل بلد است، وظایف اصلی خود را می داند و با الفبای مدیریت عملیاتی آشناست.

اگر شهردار آینده که فرمان شهر بدست اوست، فرق مهارت ادراکی و مهارت انسانی و مهارت فنی را نمی داند و خود فاقد آن هاست، بهتر است هرگز بلی را نگوید و برود دنبال چیدن گل از باغچه دانایی!!!
عباس بهرامی مشعوف
انتهای پیام/ن
 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal