آخرین اخبار

9. شهريور 1400 - 10:46   |   کد مطلب: 39904
وجود 8 بیمار کرونایی زیر 10 سال در اسدآباد یک خطر و هشدار جدی برای والدینی است که دلبندانشان در کوچه‌های همبازی کرونا هستند.

به گزارش آوای سیدجمال، روز گذشته، رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در ستاد کرونای این شهرستان خبر از بستری 8 بیمار کرونایی زیر 10 سال در بیمارستان حضرت قائم این شهر خبر داد که این می‌تواند هشداری برای خانواده‌ها باشد.

 

هشداری برای والدینی که فرزندانشان را بدون ماسک و به بهانه بازی با هم سن  و سالهایشان در کوچه‌ها رها کرده و غافل از آنکه کرونا هم همبازی تهدیدآمیزی برای آنان است.

 

 
اگر سری به کوچه و پس کوچه های شهرها و روستاهای اسدآباد بزنیم، سیلی عظیمی از این کودکان و نوجوانان را خواهیم دید که بدون ماسک و در کنار هم بدون فاصله در این فضا پرسه می زنند و اوقات فراغت می‌گذرانند.

 

اگرچه خانواده ها می بایست هوشیار بوده و مراقب این تهدیدهای کرونایی برای دلبندانشان باشند، اما سؤالی مطرح است که آیا دستگاههای فرهنگی هم برای کمک به کاهش کرونا گامی را برداشته اند؟

 

 

البته در راستای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، بسیج و سپاه این شهرستان در اقدامی با توزیع ماسک و تذکر لسانی در این زمینه در سطح بازار و میدان حاضر بوده و هشدارهای کرونایی داده‌اند اما آیا دیگر دستگاههای فرهنگی هم اقدامی داشته‌اند؟

 

 ناگفته نماند این پایگاه خبری در صورت هرگونه اقدام فرهنگی آن را پوشش خبری می‌دهد که تاکنون خبری از این امر نبوده است.

 

اگرچه در ستاد کرونا هشدارها از سوی مسئولان بهداشتی و دیگر اعضای جلسه داده می شود، اما پیشنهاد می شود که در این ستاد دستگاههای فرهنگی ملزم به اجرای کارها و اقداماتی فرهنگی در زمینه استفاده از ماسک و یا رعایت پروتکل بهداشتی شوند و نمونه ای از این کار فرهنگی می‌تواند حضور مسئولان فرهنگی با انجام کار فرهنگی در سطح کوچه و پس کوچه های این شهر و روستاها باشد و کودکان را هوشیار کرد.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal