آخرین اخبار

1. آذر 1400 - 13:23   |   کد مطلب: 40656
امروز بعداز 42 از عمر انقلاب فعالیت بسیج روز به روز در عرصه‌های مختلف گسترده‌تر و در هر برهه‌ای از زمان متفاوت است؛ یک روز با بحران جنگ، یک روز با بحران سیل و زلزله و روز دیگر با بحران کرونا به میدان می آید و آن نهال که امام(ره) پایه گذارش شد، هر روز با هر بحرانی با غرور ایستاده و مقاومت می‌کند و شگفتی می‌سازد.

به گزارش آوای سیدجمال،  با انگیزه و اعتقاد مردم، انقلابی رقم خورد که دشمن از اوایل شعله‌ور شدنش هر توطئه‌ای را به دست ‌گرفت تا این شعله فروزان را خاموش کند؛ غافل از آنکه همان انگیزه‌ای که مردم را برای پیروزی انقلاب دور هم جمع کرد، همان انگیزه می‌توانست سدی در برابر توطئه‌های دشمن باشد.

 

 

اینجا بود که با هوشیاری رهبر کبیر انقلاب، امام راحل که مردم را خوب شناخته بود، مدرسه عشقی را در 5 آذر 1358 آفرید که بعداز 42 سال از عمر انقلاب هنوز هم کمتر کسی به نقش آن در حفظ و بقای نظام اسلامی پی برده است.

 

 

9 ماه از فرمان امام(ره) بر شکل‌گیری این نهاد مردم‌محور که عنوان «بسیج میلیونی مستضعفین» را به خود گرفت، نگذشته بود که صدام با حمایتهای ابرقدرتهای سلطه‌گر جنگی 8 ساله را بر ایران تحمیل کرد و به یکباره نقش بسیج و بسیجی نمایان شد.

 

 

افرادی مؤمن، فداکار، مقاوم، با استقامت که از دل مردم برخاسته و در قشرهای مختلف دانش‌آموز، معلم، اصناف، کارگر و جهادگر سازماندهی شده بود، در کنار نیروهای سپاه و ارتش قرار گرفته تا مدافع میهن شوند.

 

 

در ایام دفاع مقدس با اعتماد به نفس و خودباوری، تفکر بسیجی متولد و تبلور یافت، به گونه‌ای که در سطح کشور بر اساس آمارها ۲۱۳ هزار شهید خونشان انقلاب را آبیاری کرد.

 

تفکر بسیج آنقدر تبلور یافته بود که در یک شهر کوچک که با وجود شخصیتی چون سیدجمال الدین اسدآبادی، نام آورترین در تاریخ اسلام است، از  تعداد رزمندگانی که با عضویت در بسیج راهی جنگ شدند، 103 نفر از آنان شهد شهادت نوشیدند و می‌توان در بین آنان  67 دانش آموز، 12 معلم، 7 نفر اصناف با عنوان بسیجی حاضر بوده و تقدیم انقلاب شدند.

 

حال امروز بعداز 42 از عمر انقلاب که به کوری دشمنان هنوز انقلاب پابرجا و با اقتدار ایستاده، فعالیت بسیج روز به روز در عرصه‌های مختلف گسترده‌تر و در هر برهه‌ای از زمان متفاوت است.

 

بسیج یک روز با بحران جنگ، یک روز با بحران سیل و زلزله و روز دیگر با بحران کرونا به میدان می آید و می‌توان گفت که آن نهال که امام(ره) پایه گذارش شد، هر روز با هر بحرانی با غرور ایستاده و مقاومت می‌کند و شگفتی می‌سازد.

 

ناگفته نماند این بسیج که بنا به فرمایش رهبر معظم پاره ای از تن مردم است، درعرصه فرهنگی و ورزشی و امدادرسانی و اقتصادی و حتی سیاسی هم زبانزد است و حرف برای گفتن دارد.
لیلا نظری فرهودی
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal