آخرین اخبار

15. خرداد 1401 - 15:41   |   کد مطلب: 42406
به دنبال حواشی ایجاد شده در مراسم جشن روز دختر در اسدآباد ، مسئول اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در مطلبی تحت عنوان «خبر سازی یا خبرنگاری مسئله این است !؟!» که در کانال تلگرامی! منتسب به این ارگان با نام روح الله رستمی ،منتشر شده ، تلاش کرده است به نوعی با متهم کردن رسانه ها ، بر ضعف فاحش مدیریتی خود سرپوش گذارد.

به گزارش آوای سیدجمال، به دنبال حواشی ایجاد شده در مراسم جشن روز دختر در اسدآباد ، مسئول اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان در مطلبی تحت عنوان
«خبر سازی یا خبرنگاری مسئله این است !؟!» که در کانال تلگرامی! منتسب به این ارگان با نام روح الله رستمی ،منتشر شده ، تلاش کرده است به نوعی با متهم کردن رسانه ها ، بر ضعف فاحش مدیریتی خود سرپوش گذارد.

هرچند برخی از تصاویر منتشر شده از این برنامه آنقدر سخیف هستند که جای دفاع باقی نگذارد ولی صرفا برای اطلاع مدیران این مجموعه ، این چند خط را می نویسم .

در این جوابیه عنوان شده است که :«سیاه نمایی و غرض ورزی های شخصی با لیبل وا اسلاما بر علیه برنامه مذهبی و شاد و مفرح که مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت و برخی را خوش نیامده !»

 

کاش جناب مسئول! اول معین می کردند که این استقبال بی نظیر! را از کجا احصا کرده‌اند . شاید از نظر ایشان صحنه های رقص دختران در وسط سالن برنامه نشانه ای از استقبال بی‌نظیر و مفرح بودن برنامه مذهبی! است . و احتمالا تعریف رقص از منظر سازمان تبلیغات به برنامه مفرح ! مذهبی تغییر یافته است .
نکته مهم در این فقره اینجاست که دوران برچسب زدن به رسانه ها  ، دیرزمانی است که به پایان رسیده است . در فضای مجازی و رسانه های امروز ، شفافیت حرف اول را می زند .

 

 

«حرف های سیاسی و شخصی که به نام دلسوزی برای دین از طریق یک خبرگزاری به خورد جامعه داده می‌شود مخصوصا زمانی که تخصصی هم در دین و فرهنگ دینی ندارند خود آسیب به اسلام است »

 

این بخش دوم ، دردآورتر از بخش نخست است . کاش جناب رییس! اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد به عنوان متخصص! دین در خصوص رقص وسط برنامه در حضور برخی از مسیولین! محلی توضیح می دادند که بر اساس فتوای کدام مرجع تقلید این فعل حرام ، حلال شده است ؟!
باز هم تلاش شده تا با برچسب زدن ، رسانه را از مطالبه گری منع کنند .

 

«وقتی که در مراسمی اعضای نهادهای فرهنگی، ستاد نهضت پیشرفت که همه از بانوان فرهیخته و متدین شهرستان هستند و مسئولین تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران که رسالتشان تبلیغ و نشر معارف اسلام است حضور دارند، فریاد وا اسلاما شنیدن از یک خبرنگار و خبرگزاری جای تعجب و تامل بسیار دارد »

دقت نمایید بر اساس استدلال ایشان ، صرف حضور اعضای نهادهای فرهنگی ، مبنای مشروعیت رقص و پوشش نامناسب بازیگر زن و.. شده است . هرچند که حوزه علمیه خواهران ، هرگونه نقش خود در محتوای سخیف این برنامه را تکذیب کرده است ، ولی واقعا این سوال مطرح می شود که حضور این بزرگواران بر اساس ادعای جناب رییس اداره تبلیغات ، در زمان رقص و پخش موسیقی حرام ! جواز شرعی آن برنامه محسوب می شود .

 

 

«این سیاه نمایی زمانی که شخصیت یک نوجوان را نشانه می‌رود نه تنها باعث گرایش او و امثال او به ارزش‌های اسلامی نمی‌شود بلکه در آنان ذهنیت منفی به دین ایجاد می‌کند »

 

وقتی سطح برداشت رییس مهمترین سازمان مروج مبانی اسلام این باشد ، جای تعجبی ندارد که پس از ۴۳ سال از انقلاب ، شاهد پیشروی دشمن در جنگ نرم و ادراکی باشیم.
جناب آقای رییس : شما با غفلت یا تعمد خود در این برنامه خواسته یا ناخواسته برای صدها نوجوان معصوم حاضر در این برنامه یک بلاگر مد را به عنوان الگو معرفی کردید . در برنامه ای که با ادعای خودتان ، با حضور و تحت نام سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است .

 

 

«بیشک کار بی‌نقص کاریست که اساسا اجرا نشود و کار اجرا شده حتما نقاط قوت و ضعف دارد اما نباید ضعف احتمالی برنامه ای که یک هفته شبانه روز برای آن تلاش شده را با سیاه نمایی لگدمال جو مریض سیاسی و سیاست‌زدگی کرد!»

 

در اینکه املای نانوشته ، غلط ندارد ، تردیدی نیست ولی ، نکته مهم غفلت مسیولین است . کنترل کردن محتوای این نمایش قبل از اجرا کار سختی نبود ، بررسی سوابق بازیگران نیز همچنین ، کنترل موسیقی و پیش بینی برنامه های جذاب و جایگزین برای آنها  هم ایضا .

 

در یک جمله این برنامه سخیف با این همه حاشیه نشان داد که کوچکترین هماهنگی و برنامه ریزی برای محتوای آن صورت نگرفته و تمام تلاش‌ها برای پشتیبانی آن بوده است . در این مطالبه صورت گرفته هیچ نشانی از سیاست وجود ندارد و کلا در حوزه فرهنگی است . پس ناشیانه تلاش نکنید توجیه ارایه شود.

 

و کلام آخر : کاش عذرخواهی را بلد بودید و قصور یا تقصیر خود را می پذیرفتید و با این ادبیات ، تلاش نمی کردید تا اشتباه فاحش صورت گرفته را توجیه نمایید ...

منبع:یک فعال رسانه ای دیده بان

 

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal