آخرین اخبار

31. خرداد 1401 - 23:57   |   کد مطلب: 42548
۲۷ روز تا غدیر؛
صاحب لواء کیست؟
یکی از القاب آقا امیرالمومنین(ع) صاحب لواء به معنای پرچم‌دار ،علمدار است.

به گزارش آوای سیدجمال، یک مبلغ افتخاری غدیر نوشت: صاحب لواء؛ یکی از القاب آقا امیرالمومنین(ع) صاحب است به معنای پرچم‌دار ،علمدار.

در جنگ های قدیم که لباس فرم و بیسیم و امکانات ارتباطی امروزه نبود  پرچم یا علم؛ علامت تشخیص یک گروه از گروه دیگر و نماد ایستادگی و بقای سپاه بود یعنی مبارزین تا وقتی که پرچم رو می دیدند مطمئن بودند که پیروز میدانند و می جنگیدند اما اگه پرچم می افتاد علامت شکست سپاه بود و این می توانست در روحیه سپاه تاثیر خیلی بدی بگذارد. برای همین، برافراشته بودن پرچم در جنگ ها خیلی مهم بود و کشتن علمدار یکی از نشانه های شکست یا پیروزی به حساب می آمد.

به دلیل اهمیت کار پرچمدار، همیشه سربازان قوی ، تنومند و البته خیلی شجاع انتخاب می شدند .امیرالمومنین علیه السلام هم در اغلب جنگ ها از طرف حضرت رسول(ص) پرچمدار اصلی بودند .

جنگ خیبر یکی از جنگ های دشوار مسلمانان بود. رسول الله صلوات الله علیه،اول  ابوبکر و بعد عمر رو فرستادن برای جنگ اما انها نتوانستند کاری از پیش ببرند اینجا بود که رسول الله (ص) این جمله معروف رو فرمودند:"فردا پرچم را به کسی خواهم داد که خدا و رسولش او را دوست می‌دارند و خداوند به دست او فتح را نصیب مسلمانان خواهد کرد و او گریزنده نیست"( یعنی از جنگ فرار نمی کنه ) ...

در زیارت آل یاسین هم می خوانیم خطاب به امام زمان ارواحناه فدا"سلام بر تو ای پرچم برافراشته دین خدا "

این همه از علم و علمدار گفتیم یه سلام بدیم خدمت یل ام البنین، علمدار کربلا

 اَلسّلامُ عَلیک یا أبَاالْفَضْلِ الْعَبّاسَ یا بْنَ أمِیرِالمُؤمِنِینَ

زلیخا غلامی

اتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal