آخرین اخبار

29. مرداد 1401 - 12:54   |   کد مطلب: 43064
یک کارشناس قرآنی تبیین کرد؛
" بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه"
یک کارشناس امور قرآنی با تدبری در سوره عنکبوت به این موضوع پرداخت که یاران امام حسین(ع) چگونه سمبل شکیبایی در برابر سختی بودند؟

به گزارش آوای سیدجمال، احمد کاظمی، کارشناس امور قرآنی با تدبری در آیات ۵۹ - ۵۸ سوره عنکبوت و تلفیق آن به شکیبایی یاران سرور شهیدان به تبیین جمله " بهشت را به بها می‌دهند نه به بهانه" پرداخته است؛

وی در این زمینه نوشت: اگر مروری بر مطالب جلد 44 کتاب بحارالانوار صفحه 298 که گفتگوی امام حسین(ع) با یارانش است، داشته باشیم درمی‌یابیم یاران صبور او قبل از دیدن جایگاه خود در بهشت که توسط امام به آنان نشان داده شد، چگونه سمبل شکیبایی در برابر مشکلات و سختی ها بودند.
درواقعه یاران امام حسین(ع) با تدبر در آیات 58 و 59  سوره عنکبوت دریافته بودند که بهشت را به بهای مقاومت در مشکلات و قبولی در آزمایشات مختلف دنیوی می‌دهند نه به بهانه ذات موجه!

در آیات 58 قرآن آمده است که "و كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام دادند، قطعاً آنان را در غرفه‌هايى از بهشت جاى مى‌دهيم كه نهرها از زير آنها جارى است؛ هميشه در آنجا خواهند بود؛ چه خوب است پاداش عمل كنندگان" و البته در آیه 59"   می فرماید" آنان که (در راه دین خدا) صبر و شکیبایی پیشه کردند و بر پروردگار خود توکل می‌نمودند." بنابراین قرآن جان مایه هدایت است اگر در دستان پیش قراولی باشد که راه ائمه اطهار(ع) را پیروی کند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal