آخرین اخبار

12. شهريور 1401 - 18:53   |   کد مطلب: 43192
اربعین حسینی یک رویداد بزرگ فرهنگی است که دلدادگانی از دیار بزرگمرد تاریخ اسلام سیدجمال الدین اسدآبادی برای رسیدن به مقصد عشق از آن عبور می‌کنند، حال در کنار ایستگاههای صلواتی پذیرایی از این دلدادگان می‌طلبد که مسئولان موکب و ایستگاه فرهنگی از تمثال مبارک 403 شهید دوران دفاع مقدس و شهید سیدجمال و البته هنر دستان هنرمندان و محصولات کشاورزی و صنایع دستی را برای بردن سوغات از این دیار برپا کنند. باشد که با این اقدام این دیار نام‌آور در اذهان زائران حسینی جلوه ای دیگر داشته باشد.

به گزارش آوای سیدجمال، ۱۴ روز دیگر به رویداد بزرگ اربعین حسینی باقی است و شهر اسدآباد، دیار سیدجمال‌الدین اسدآبادی به عنوان یکی از کهن‌ شهرهای استان همدان در مسیر عبوری و قدمگاه هزاران زائر کربلای حسینی واقع شده؛
 

وجود شخصیتی به نام چون سیدجمال‌الدین که در بیدارگری منادی وحدت مسلمانان در تاریخ ‌درخشد، می‌تواند برای زائران حسینی به خصوص آنانی که برای اولین بار این مسیر را برای تردد و عبور به مقصد عشق انتخاب کردند، یک تجربه شیرین باشد.

حال اگر زائران حسینی بدانند که این دیار نه تنها زادگاه سیدجمال‌الدین اسدآباد نام‌آور تاریخ جهان اسلام بلکه زادگاه هزاران شهید در دوران دفاع مقدس و یک شهید ترور در مجلس توسط داعشی‌ها است، قطعا عرق خاص به این شهر و دیار خواهند داشت.

 

بنابراین می‌طلبد که در این رویداد بزرگ اربعین حسینی که خود یک رویداد فرهنگی است، نه تنها ایستگاههای صلواتی که پذیرای هزاران زائر حسینی که لحظاتی از سفرشان را برای رفع خستگی و استراحت و حتی نوشیدن یک چای و شربت در اینجا می‌گذرانند، با یک اقدام فرهنگی تمثال ۴۰۳ شهید و تصویری از سیدجمال را در معرض دید عموم زائران قرار دهند، بلکه با برپایی یک موکب و ایستگاه فرهنگی، فرهنگ ایثار و شهادتی از این دیار را به نمایش بگذاریم.

ناگفته نماند در ایستگاههای فرهنگی می‌توان با برپایی غرفه‌هایی از داروی گیاهی، محصولات کشاورزی،صنایع دستی کم نیستند، زائران را نه تنها با داشته های این شهر آشنا کرد بلکه آنان را با سوغاتی از این شهر روانه مقصدشان کرد.

 

البته ایجاد ایستگاه فرهنگی در مسیر عبور زائران حسینی چه در رفت و  چه برگشت تنها همت و هنر مسئولان از فرماندار و رؤسای دستگاههای فرهنگی و تشویق مردم را می طلبد که البته این موضوع چندین سال است از این رسانه به مسئولان گوشزد می‌شود و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

حال این هنر مسئولانی چون فرماندار به عنوان مسئول ارشد شهرستان، دستگاههای فرهنگی چون ارشاد، میراث فرهنگی، بنیاد شهید و... می‌طلبد که در این زمینه گامی بردارند.
انتهای پیام/ن

دیدگاه شما

نقشه ماهواره ای اسدآباد
پیش بینی وضعیت هوای اسدآباد
بانک ملت
https://telegram.me/Avaseyedjamal